• Посилання скопійовано

Виконання робіт за ціною, меншою від кошторисної, свідчить про заощадливість підрядника

У 2015 р. був підписаний договір підряду на виконання робіт, оплата по договору здійснювалася авансовими платежами. У 2017 р. складено акт виконаних робіт із загальною сумою, яка менша від суми, що зазначена в договорі. Чи потрібно робити додаток до договору на зменшення вартості робіт?

За наведених умов в запитанні, йдеться про ощадливість підрядника. Відповідні обставини  врегульовані ст. 845 ЦКУ.

Так, підрядник має право на ощадливе ведення робіт за умови забезпечення належної їх якості. Якщо фактичні витрати підрядника виявилися меншими від тих, які передбачалися при визначенні ціни (кошторису), підрядник має право на оплату роботи за ціною, встановленою договором підряду, якщо замовник не доведе, що отримане підрядником заощадження зумовило погіршення якості роботи. 

Сторони можуть домовитися про розподіл між ними заощадження, отриманого підрядником. 

Дана стаття з однієї сторони, вказує на те, що ощадливе ведення робіт підрядником дозволяє здійснити економію матеріалів або грошових коштів. Водночас ощадливість підрядника не повинна впливати на якість робіт. У разі незабезпечення належної якості робіт підрядник не лише втрачає право на отримання заощадженого, але і повинен за власний кошт усунути всі  недоліки. Натомість, замовник має право вимагати зменшення ціни договору (ст. 858 ЦКУ)

З іншої сторони, домовленість про розподіл заощадженого між сторонами може відбуватись при укладені договору, під час або після його виконання. Співвідношення такого розподілу сторони визначають самостійно. 

Отже, оскільки укладений договір на виконання робіт містить суму більшу, ніж вартість фактично виконаних та переданих замовнику робіт, то зменшення ціни в даному не відбувається (якщо тільки не йдеться про гіршу якість робіт). 

В даному випадку, відбулось заощадження коштів під час виконання підрядником замовлених робіт. Тому, сторони мають визначитись із сумою заощадження — додатком до договору сторони можуть передати ці кошти у в повній сумі чи частково підряднику, який заощадив кошти. Тобто, сторони мають додатковою угодою визначити долю цих коштів. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Договірні відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Договірні відносини»

  • Оренда автомобіля: договір з ФОП чи фізособою?
    Фізособа — власник автомобілів, зареєстрована як ФОП, використовує транспорт у госпдіяльності. Новостворене ТОВ планує орендувати ці авто. З ким юридично коректно укладати договір оренди: з ФОП чи з фізособою? Чи має право ФОП виступати орендодавцем, якщо у свідоцтві про реєстрацію ТЗ власником зазначено фізособу без статусу підприємця?
    26.11.20251 1124
  • Збільшення орендної площі нежитлового приміщення
    Чи достатньо укласти додаткову угоду до чинного договору оренди для збільшення орендованої площі нежитлового приміщення з 90 до 150 кв. м, щоб не робити новий договір, та які ще документи необхідно оформити для законного внесення таких змін?
    24.11.202546
  • Оригінал чи копія довіреності при отриманні ТМЦ
    При отриманні товарно-матеріальних цінностей за довіреністю, що видана на один рік, необхідно надати оригінал чи допустимо використання копії даного документа для підтвердження повноважень відповідальної особи?
    18.11.2025260
  • Який максимальний строк договору поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    Який максимальний строк встановлено чинним податковим законодавством України для укладення договору про надання поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    17.11.20252 1355
  • Особливості відображення витрат без підтверджуючих документів
    ТОВ-орендатор не отримало актів за період користування приміщенням. Причина — неузгоджений розмір орендної плати. Договір розірвано. Чи є правомірним створення ТОВ забезпечення під неотримані акти оренди (92/47) та його відображення у додатку РІ, якщо є зареєстровані ПН і фактичне користування приміщенням, але немає первинних документів через спір з орендодавцем?
    11.11.2025884