• Посилання скопійовано

Оренда приміщення підприємцем не потребує внесення змін до Єдиного державного реєстру

Підприємець уклав договір оренди офісу. Які документи та в який термін потрібно подати до ДФС? Чи потрібно у звітах та інших документах зазначати фактичну адресу? Яку адресу потрібно вказати у виписках про реєстрацію та платника єдиного податку - прописки чи орендованого офісу?

Відповідно до ч. 4 ст. 9 Закону від 15.05.2003 р №755-IV  в ЄДР містяться такі відомості про фізичну особу — підприємця, зокрема, такі як місцезнаходження (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв'язок з фізичною особою — підприємцем).

На відміну від юрособи, місцезнаходження фізосіб підтверджується відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема, Законами   від 11.12.2003 р №1382-IV “, та  від 20.10.2014 р. №1706-VII .

Так, за ст. 1 Закону №1382

місце перебування - адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком менше шести місяців на рік; 

місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини.

Таким чином, місце проживання або адреса, за якою здійснюється зв'язок з фізособою, яка має намір стати підприємцем, визначається або відміткою у паспорті про місце реєстрації, або довідкою внутрішньопереміщеної особи. 

Тому, у разі якщо за умовами запитання особа, яка змінила місце реєстрації (з відповідною відміткою у паспорті Державної міграційної служби України) на орендовану адресу, то в такому випадку, слід вносити зміни до відомостей, що містяться в ЄДР про таку особу-підприємця. Адже, йдеться про зміну місця реєстрації, що потягне за собою відмітку в паспорті та, відповідно, й перереєстрацію місця здійснення госпдіяльності — відтак й змінити місце обліку підприємця як платника податку в органах ДФС.

Якщо підприємець лише винайняв приміщення для здійснення госпдіяльності, то в такому разі слід лише подати повідомлення про новий об'єкт оподаткування (п. 63.3 ПКУ) за формою 20-ОПП – до ДПІ за основним місцем обліку. Жодних змін до ЄДР  та до органу ДФС це не потребує. Це стосується й звітності, яку подає такий ФОП — адресу потрібно вказувати ту яка зазначена в ЄДР (тобто, в паспорті).

Про зміни у формі 20-ОПП та порядку її подання ми писали тут, а також у ДК №13/2017>>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Договірні відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Договірні відносини»

  • Оренда автомобіля: договір з ФОП чи фізособою?
    Фізособа — власник автомобілів, зареєстрована як ФОП, використовує транспорт у госпдіяльності. Новостворене ТОВ планує орендувати ці авто. З ким юридично коректно укладати договір оренди: з ФОП чи з фізособою? Чи має право ФОП виступати орендодавцем, якщо у свідоцтві про реєстрацію ТЗ власником зазначено фізособу без статусу підприємця?
    26.11.20251 1124
  • Збільшення орендної площі нежитлового приміщення
    Чи достатньо укласти додаткову угоду до чинного договору оренди для збільшення орендованої площі нежитлового приміщення з 90 до 150 кв. м, щоб не робити новий договір, та які ще документи необхідно оформити для законного внесення таких змін?
    24.11.202546
  • Оригінал чи копія довіреності при отриманні ТМЦ
    При отриманні товарно-матеріальних цінностей за довіреністю, що видана на один рік, необхідно надати оригінал чи допустимо використання копії даного документа для підтвердження повноважень відповідальної особи?
    18.11.2025260
  • Який максимальний строк договору поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    Який максимальний строк встановлено чинним податковим законодавством України для укладення договору про надання поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    17.11.20252 1355
  • Особливості відображення витрат без підтверджуючих документів
    ТОВ-орендатор не отримало актів за період користування приміщенням. Причина — неузгоджений розмір орендної плати. Договір розірвано. Чи є правомірним створення ТОВ забезпечення під неотримані акти оренди (92/47) та його відображення у додатку РІ, якщо є зареєстровані ПН і фактичне користування приміщенням, але немає первинних документів через спір з орендодавцем?
    11.11.2025884