• Посилання скопійовано

Оперативний та фінансовий лізинг: відмінності

Який договір краще укласти: оперативного лізингу чи фінансового?

Важливо визначити, який вид лізингу для підприємства вигідніший:

1) якщо предмет лізингу є необхідним лише на певний період часу і надалі він підприємством не використовуватиметься, то договір фінансового лізингу є недоречним. У такому разі варто укладати договір оперативного лізингу;

2) за договором оперативного лізингу лізингоодержувач матиме витрати в сумі орендних платежів. За договором фінансового лізингу лізингоодержувач матиме витрати в сумі амортизації, розмір якої він визначає самостійно, із урахуванням мінімального строку корисного використання, і процентів та комісій, сплачених лізингодавцю;


 

3) право на податкові витрати з ремонту (поліпшення) об'єкта, взятого в оперативний лізинг, виникає у лізингоодержувача, лише якщо договором лізингу передбачається право на його проведення безпосередньо лізингоодержувачем. Щодо об'єкта фінлізингу в податковому обліку таких обмежень немає, оскільки він вважається придбаним лізингоодержувачем;

4) отримуючи об'єкт у фінансовий лізинг, лізингоодержувач, як правило, отримує і право на ПК з ПДВ з усієї суми вартості такого об'єкта (хоча і сплачує за такий об'єкт поступово протягом дії договору), але не має такого права за процентами і комісіями, що сплачуються лізингодавцю. За договором оперативного лізингу лізингоодержувач матиме право на ПК з ПДВ тільки із сум орендної плати.

Укладаючи лізинговий договір, необхідно зважати на такі моменти, як: доцільність використання предмета договору в подальшій перспективі, строк, розмір та періодичність сплати лізингових платежів, а також інші істотні умови договору.

З метою порівняння умов, а також податкових наслідків оперативного та фінансового лізингу додатково див. таблицю .

Відмінності оперативного лізингу від фінансового

 

Оперативний лізинг Фінансовий лізинг
Передача ОЗ в лізинг не є об'єктом оподаткування ПДВ Передача ОЗ в лізинг є об'єктом оподаткування ПДВ
Передача ОЗ в лізинг не змінює податкових зобов'язань з податку на прибуток орендодавця та орендаря Передача ОЗ у лізинг для цілей оподаткування податком на прибуток прирівнюється до його продажу (для лізингоодержувача — до придбання)
100% лізингових платежів можна відносити до складу податкових витрат, а ПДВ за ними — до ПК Платіж складається з компенсації частини вартості ОЗ, процентів та комісії. ПДВ з повної вартості в момент передачі потрапляє до ПК. Проценти та комісії не є об'єктом оподаткування ПДВ
Після закінчення строку договору ОЗ повертається лізингодавцю Право власності на ОЗ може перейти до лізингоодержувача одночасно зі сплатою останнього лізингового платежу (якщо це передбачено договором)

 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Договірні відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Договірні відносини»

  • Оренда автомобіля: договір з ФОП чи фізособою?
    Фізособа — власник автомобілів, зареєстрована як ФОП, використовує транспорт у госпдіяльності. Новостворене ТОВ планує орендувати ці авто. З ким юридично коректно укладати договір оренди: з ФОП чи з фізособою? Чи має право ФОП виступати орендодавцем, якщо у свідоцтві про реєстрацію ТЗ власником зазначено фізособу без статусу підприємця?
    26.11.20251 1124
  • Збільшення орендної площі нежитлового приміщення
    Чи достатньо укласти додаткову угоду до чинного договору оренди для збільшення орендованої площі нежитлового приміщення з 90 до 150 кв. м, щоб не робити новий договір, та які ще документи необхідно оформити для законного внесення таких змін?
    24.11.202546
  • Оригінал чи копія довіреності при отриманні ТМЦ
    При отриманні товарно-матеріальних цінностей за довіреністю, що видана на один рік, необхідно надати оригінал чи допустимо використання копії даного документа для підтвердження повноважень відповідальної особи?
    18.11.2025260
  • Який максимальний строк договору поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    Який максимальний строк встановлено чинним податковим законодавством України для укладення договору про надання поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    17.11.20252 1355
  • Особливості відображення витрат без підтверджуючих документів
    ТОВ-орендатор не отримало актів за період користування приміщенням. Причина — неузгоджений розмір орендної плати. Договір розірвано. Чи є правомірним створення ТОВ забезпечення під неотримані акти оренди (92/47) та його відображення у додатку РІ, якщо є зареєстровані ПН і фактичне користування приміщенням, але немає первинних документів через спір з орендодавцем?
    11.11.2025884