Верховний Суд підтвердив, що договір не є первинним документом для цілей бухобліку та не підтверджує фактичного виконання його умов та руху коштів. Про це ми зазначали тут.
Тож договір не є первинним обліковим документом для цілей бухобліку, а свідчить лише про намір виконання дій (операцій) в майбутньому, а не про їх фактичне виконання, в той час як первинні документи складаються лише за фактом надання послуг.
Згідно з договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності. Обов'язок замовника – оплатити надану послугу (ст. 901 ЦКУ).
Відповідальність виконавця за порушення договору про надання послуг також передбачена ст. 906 ЦКУ.
Збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором.
Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.
Саме з метою запобігання претензій з боку покупця послуг про ненадання, несвоєчасне надання або неналежне надання послуг, складається документ, підписавши який, покупець підтверджує, що немає претензій до отриманих послуг. Для послуг – це акт наданих послуг.
Більше того, якщо немає документів, що підтверджують факт надання послуг, то відповідно у бухобліку немає виникнення доходу від наданих послуг (Дт 36 Кт 703), а також визнання витрат у вигляді собівартості наданих послуг (Дт 903 Кт 23). А отримані кошти є просто якимось благодійними внесками на будь-які цілі неприбуткової організації – Дт 311 Кт 718. Звичайно ж, без відображення витрат.
Водночас відмітимо, що акт наданих послуг можна не складати, якщо є оплачений рахунок-фактура. При цьому рахунок-фактура має містити усі обов'язкові реквізити первинного документу. Про це ми писали тут.
Податківці до рахунку-фактури (інвойсу) як заміни актам або накладним ставляться більш обережно, однак щодо послуг вони в цілому підтримують позицію Мінфіну. Ми цю проблему аналізували тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити