• Посилання скопійовано

ФОП-найманий працівник: які підтверджувальні документи та куди подавати?

На підставі якого документа ФОП може прийняти рішення про те, що платити за себе ЄСВ не потрібно, бо він є найманим працівником? Чи потрібно взяти у роботодавця (довідку, розрахунковий лист із зарплати або ОК-5)? І чи потрібно цей документ пред'являти кудись ФОПу, наприклад, при здачі звітності з ЄСВ за себе?

У зв'язку з прийняттям Закону №592-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» внесено низку змін до Закону про ЄСВ.

За внесеними змінами, зокрема, до ст. 4 Закону про ЄСВ, яку доповнено частиною шостою, передбачено звільнення від сплати за себе єдиного внеску з 1 січня 2021 року фізичних осіб – підприємців, які мають основне місце роботи, за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.

Тобто, з 1 січня 2021 року ФОП, який не лише здійснює підприємницьку діяльність, а є найманим працівником (основне місце роботи, а не сумісник), звільняється від сплати ЄСВ за себе за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за нього у розмірі не менше мінімального страхового внеску  (з 1 січня 2021 року – 1 320 грн).

Додатково документально оформлювати звільнення від сплати ЄСВ підприємцю за себе не потрібно. Те, що такий ФОП є найманим працівником за основним місцем роботи податківці побачать за ІПН, який буде зазначений роботодавцем в повідомленні про прийняття на роботу, в Додатку 5 та Додатку 6 єдиної звітності та безпосередньо підприємцем в поданій декларації.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ЄСВ, соціальний захист»

  • ЄСВ за працівника з інвалідністю в резидента Дія Сіті: чи донараховувати до мінімального внеску?
    ТОВ - резидент Дія Сіті працевлаштувало за основним місцем роботи особу з інвалідністю на 0,25 ставки. Заробітна плата нараховується в розмірі, меншому за мінімальну. Компанія сплачує ЄСВ за ставкою 22% від фактично нарахованої зарплати. Чи потрібно донараховувати ЄСВ до мінімального страхового внеску?
    04.09.202522
  • Отримання декретних виплат ФОПа після зміни системи оподаткування та не сплати ЄСВ за себе
    Чи зможе фізособа-підприємець отримати допомогу по вагітності та пологах, якщо в першому кварталі вона сплачувала ЄСВ на ЄП, а з другого кварталу перейшла на загальну систему, де не мала доходу і не сплачувала ЄСВ?
    28.08.202529
  • ЄСВ на допомогу по вагітності та пологам: донарахування до мінімалки
    В останньому місяці відпустки по вагітності та пологам працівниці нараховано лише частину допомоги по вагітності та пологам. Інших нарахувань (заробітної плати, премій) у цьому місяці немає. Чи потрібно в такому випадку донараховувати ЄСВ до мінімального страхового внеску?
    28.08.202550
  • Зберігання звітності з ЄСВ та документів обліку зарплати на підприємстві
    Чи потрібно завіряти звітність, подану через M.E.Doc з відповідно накладеними ключами КЕП, мокрою печаткою та оригінальним підписом керівника? Чи роздрукованої копії такої звітності із програми достатньо для зберігання і подальшого архівування? Які документи по зарплаті обов'язково повинні зберігатися на підприємстві і який термін їх зберігання?
    25.08.20254 04511
  • Нецільова матеріальна допомога працівника: що з оподаткуванням?
    Колективне підприємство надає нецільову матеріальну допомогу раз на рік кожному працівнику (не всім працівникам в один день, а окремо - датою отримання заяви з проханням на допомогу у зв'язку з скрутним становищем тощо). Згідно з колективним договором, сума допомоги становить 4240 грн у 2025 р. Чи може підприємство надати допомогу у більшому розмірі, ніж 4240 грн. Якщо так, то оподаткування таке: 4240 грн виплачується без податків, різниця перебільшення грн оподатковується ПДФО, ВЗ та без ЄСВ? Якщо допомогу раз на рік отримує (хоч в різні дати) кожен працівник, чи не буде податкова вважати, що це дорівнює до зарплатні та намагати оподатковувати на повну суму матдопомоги?
    22.08.2025100