• Посилання скопійовано

Інформація про страховий стаж від Пенсійного фонду: як отримати?

Як отримати інформацію про страховий стаж працівників від ПФУ?

З 12.06.2018 р. набрала чинності постанова від 27.03.2018 р. №8-1, якою затверджено в новій редакції Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Нагадаємо, що цей реєстр ведеться з двома основними функціями:

  • накопичення інформації зі сплати ЄСВ, наявності страхового стажу зі сплатою ЄСВ і без, набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат тощо. Зберігатиметься в ньому й інформація про сплату страхових внесків, крім ЄСВ, зокрема, сплачених в бюджет до введення ЄСВ. А також інформація щодо виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування;
  • видачі такої інформації на запит страхувальникам і застрахованим особам та обміну такою інформацією з іншими державними органами (фондами соцстрахування, ДФС тощо).

Отже, якщо у вас є наймані працівники, які працюють досить давно, ви можете порахувати наявний в них страховий стаж для призначення соцвиплат самостійно. Як це зробити, ми розглядали вище. Але якщо наявної у вас інформації недостатньо (зокрема, щодо страхового стажу, який працівник заробив, працюючи на інших роботодавців або як самозайнята особа) чи ви маєте сумнів у власних розрахунках, ви маєте право отримати інформацію як про загальний страховий стаж працівника, так і про його стаж за останні 12 місяців безпосередньо від ПФУ.

При цьому інформацію від ПФУ можна отримати як в паперовому, так і в електронному вигляді. Інформація з Реєстру застрахованих осіб надається за такими формами:

  • індивідуальні відомості про застраховану особу — згідно з додатками 3 — 5 до цього Положення;
  • дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) — згідно з додатком 6 до цього Положення;
  • дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) в межах максимальної величини, яка враховується для розрахунку всіх соціальних виплат, — згідно з додатком 7 до цього Положення;
  • витяг з Реєстру застрахованих осіб — згідно з додатком 8 до цього Положення;
  • дані про трудовий та страховий стаж — згідно з додатком 9 до цього Положення;
  • дані про особливі умови праці — згідно з додатком 10 до цього Положення;
  • довідка про розмір пенсії пенсіонера — згідно з додатками 11 (для паперової форми), 12 (для електронної форми) до цього Положення;
  • довідка для призначення субсидій — згідно з додатками 13 (для паперової форми), 14 (для електронної форми) до цього Положення.

У разі відсутності в Реєстрі застрахованих осіб інформації про застраховану особу за визначеними параметрами формується та надається довідка про відсутність індивідуальних відомостей про особу за формою згідно з додатком 15 до цього Положення.

Зверніть увагу: нині права на отримання інформації від ПФУ страхувальниками (тобто роботодавцями) розширені! Тепер вони зможуть отримувати дані не лише про період роботи в них застрахованих осіб, а й загальні відомості про страховий стаж цих застрахованих осіб, необхідні для призначення соціальних виплат. Отже, відправляти працівників за довідкою до ПФУ на підтвердження страхового стажу вже не обов'язково! Можна отримати необхідні дані на сайті ПФУ з реєстру застрахованих осіб, прямо на робочому місці. Про те, як це зробити, ми писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ЄСВ, соціальний захист»

  • Працівник з інвалідністю без ІПР: право на відпустку та ставка ЄСВ
    Працівник (особа з інвалідністю) надав довідку МСЕК, але не надав Індивідуальну програму реабілітації (ІПР) через її втрату. Чи має право підприємство надати подовжену відпустку (додаткові дні до стандартної норми) та застосувати ставку ЄСВ 8,41% на підставі лише довідки МСЕК?
    09.12.202558
  • Чи достатньо фото витягу для застосування пільгової ставки ЄСВ?
    Працівник надав директору фото Витяга з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, в якому зазначено, що йому встановлена інвалідність ІІІ групи. Чи достатньо такого документа для нарахування ЄСВ за ставкою 8,41%? Які дії роботодавця в даному випадку повинні бути?
    03.12.202565
  • Нарахування ЄСВ на виплати померлому працівнику (лікарняні та компенсація)
    Чи нараховується ЄСВ на суми лікарняних та компенсації за невикористану відпустку, які нараховуються працівнику, що помер 24.11.2025 року, якщо саме нарахування проводиться після дати смерті?
    03.12.202593
  • Виправлення зарплатної помилки в звіті з ЄСВ
    У Податковому розрахунку за жовтень у додатку Д1 було занижено базу нарахування ЄСВ для одного працівника (8000 грн замість 8500 грн). Для виправлення подається Розрахунок з типом «Звітний новий», оскільки подаємо до закінчення граничного строку подання звітності. Які рядки та показники потрібно заповнити в основній частині уточнюючого Розрахунку (окрім додатка Д1), щоб відкоригувати суму нарахованої зарплати та єдиного внеску?
    26.11.202592
  • Нарахування ЄСВ на компенсацію невикористаної відпустки померлому працівнику
    Чи потрібно сплачувати та нараховувати ЄСВ на компенсацію невикористаної відпустки з 01.05.2024 по 31.08.2024 р. померлому працівнику (дата смерті - 19.12.2024 року, наказ від 18.11.2025 року). Перерахунок компенсації здійснюється на картку вдові 18.11.2025 р.
    25.11.202545