• Посилання скопійовано

Інформація про страховий стаж від Пенсійного фонду: як отримати?

Як отримати інформацію про страховий стаж працівників від ПФУ?

З 12.06.2018 р. набрала чинності постанова від 27.03.2018 р. №8-1, якою затверджено в новій редакції Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Нагадаємо, що цей реєстр ведеться з двома основними функціями:

  • накопичення інформації зі сплати ЄСВ, наявності страхового стажу зі сплатою ЄСВ і без, набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат тощо. Зберігатиметься в ньому й інформація про сплату страхових внесків, крім ЄСВ, зокрема, сплачених в бюджет до введення ЄСВ. А також інформація щодо виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування;
  • видачі такої інформації на запит страхувальникам і застрахованим особам та обміну такою інформацією з іншими державними органами (фондами соцстрахування, ДФС тощо).

Отже, якщо у вас є наймані працівники, які працюють досить давно, ви можете порахувати наявний в них страховий стаж для призначення соцвиплат самостійно. Як це зробити, ми розглядали вище. Але якщо наявної у вас інформації недостатньо (зокрема, щодо страхового стажу, який працівник заробив, працюючи на інших роботодавців або як самозайнята особа) чи ви маєте сумнів у власних розрахунках, ви маєте право отримати інформацію як про загальний страховий стаж працівника, так і про його стаж за останні 12 місяців безпосередньо від ПФУ.

При цьому інформацію від ПФУ можна отримати як в паперовому, так і в електронному вигляді. Інформація з Реєстру застрахованих осіб надається за такими формами:

  • індивідуальні відомості про застраховану особу — згідно з додатками 3 — 5 до цього Положення;
  • дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) — згідно з додатком 6 до цього Положення;
  • дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) в межах максимальної величини, яка враховується для розрахунку всіх соціальних виплат, — згідно з додатком 7 до цього Положення;
  • витяг з Реєстру застрахованих осіб — згідно з додатком 8 до цього Положення;
  • дані про трудовий та страховий стаж — згідно з додатком 9 до цього Положення;
  • дані про особливі умови праці — згідно з додатком 10 до цього Положення;
  • довідка про розмір пенсії пенсіонера — згідно з додатками 11 (для паперової форми), 12 (для електронної форми) до цього Положення;
  • довідка для призначення субсидій — згідно з додатками 13 (для паперової форми), 14 (для електронної форми) до цього Положення.

У разі відсутності в Реєстрі застрахованих осіб інформації про застраховану особу за визначеними параметрами формується та надається довідка про відсутність індивідуальних відомостей про особу за формою згідно з додатком 15 до цього Положення.

Зверніть увагу: нині права на отримання інформації від ПФУ страхувальниками (тобто роботодавцями) розширені! Тепер вони зможуть отримувати дані не лише про період роботи в них застрахованих осіб, а й загальні відомості про страховий стаж цих застрахованих осіб, необхідні для призначення соціальних виплат. Отже, відправляти працівників за довідкою до ПФУ на підтвердження страхового стажу вже не обов'язково! Можна отримати необхідні дані на сайті ПФУ з реєстру застрахованих осіб, прямо на робочому місці. Про те, як це зробити, ми писали тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ЄСВ, соціальний захист»