• Посилання скопійовано

Відновлення виплат мобілізованому працівнику

У липні 2023 року був мобілізований працівник, виплати йому не здійснювалися. Наразі керівництво піднімає питання про відновлення нарахувань йому. Чи це правильно і яким чином оформити відновлення виплат?

Нагадаємо, що до 19 липня 2022 р. ст. 119 КЗпП було передбачено збереження за мобілізованим працівником місця його роботи, посади та середнього заробітку.

Тобто роботодавець мав виплачувати середній заробіток мобілізованим працівникам за місцем його працевлаштування.

Однак, 15 липня 2022 року ВРУ після підписання Президентом Закону  №2352-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації трудових відносин», який з 19 липня звільнив роботодавців від обов’язку збереження середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу та залишив за цими працівниками лише збереження місця роботи (посади). 

Цим Законом чи будь-яким іншим нормативним документом ніяким чином не обмежено роботодавця добровільно прийняти рішення щодо проведення виплат мобілізованому працівнику з відповідним оподаткуванням та відображенням в єдиній звітності. Згідно зі ст. 9-1 КЗпП підприємства, установи, організації в межах своїх повноважень і за власні кошти можуть встановлювати додаткові відповідно до законодавства трудові і соціально-побутові пільги для працівників.  

Рішення про встановлення та проведення виплат мобілізованому працівнику роботодавець має зафіксувати в наказі керівника. Виплату можна проводити в будь-якій сумі: 

  • 100% чи якийсь відсоток від нарахованої середньої зарплати, розрахованої за Порядком №100
  • фіксованій сумі (у розмірі 100% або іншої частини окладу, у сумі більше окладу або на рівні МЗП тощо – тобто роботодавець абсолютно вільно визначає суму).

Коротко зазначимо, що така виплата підлягатиме оподаткуванню за загальними правилами, бо вона є складовою зарплати, згідно з пп. 2.2.12 Інструкції №5. Тому потрібно утримувати ПДФО (18%) та ВЗ (1,5%) та нарахувати ЄСВ (22% або 8,41%). 

Це є витратами підприємства і у бухобліку відображатимуться проведенням: Дт 949 Кт 661, 651. Коригування фінрезультату для цих витрат немає, тому що для виплат фізособам є виключення у пп. 140.5.10 ПКУ. Оскільки такі виплати вже оподатковані ПДФО за ставкою 18%, тому повторному оподаткуванню податком на прибуток за такою ж ставкою 18% вони не підлягають.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Кількість годин за графіком змінності менша від норми робочого часу
    При складанні графіка змінності при підсумованому обліку робочого часу з квартальним обліковим періодом кількість відпрацьованих годин в обліковому періоді виходить менше на 12 годин за норму за 5-денним робочим тижнем за цей же період. Норма в ІІІ кварталі за 5-денним робочим тижнем = 518 годин, а за графіком змінності = 506 годин. Виникає недопрацювання до норми у розмірі 12 годин. Чи потрібно оплачувати таке недопрацювання?
    03.10.2024380
  • Одна посада, але різні оклади у штатному розписі резидента Дія Сіті
    ТОВ – резидент ДІЯ Сіті. У штаті є працівники, які займають одну і ту ж посаду, працюють однакову кількість годин в місяць, але мають різні оклади. Чи коректно відображати в штатному розписі 5 рядків для посади бухгалтера і відповідно 5 різних окладів? Чи оклад має бути у всіх однаковий? Чи потрібно змінювати назви посад в штатному розписі та вносити зміни в трудові книжки?
    30.09.202445
  • Допомога на поховання працівника сумісника від роботодавця
    Помер працівник, який працював за сумісництвом, тобто не за основним місцем роботи. Роботодавець хоче виплатити допомогу на поховання своїм коштом. Чи є обмеження щодо суми такої виплати для сумісника? Як оподатковується така допомога? Як її відображати в єдиній звітності?
    25.09.202437
  • Оформлення на роботу студента ВНЗ на неповний робочий день
    Як оформити на роботу студента ВНЗ очної форми навчання? Чи можна його оформити на неповний робочий день за основним місцем роботи?
    25.09.2024593
  • Оплата відрядження працівників іноземної організації філією
    В Україні зареєстрована філія іноземної благодійної організації, в якій працюють особи-іноземці, які напряму не пов’язані з філією і зарплату отримують з іноземної організації. Час від часу виникає потреба у здійсненні ними відрядження, відповідно, виникають витрати на проїзд, харчування, проживання. Якщо ці витрати покриватиме філія, то чи не буде це для них додатковим благом? Чи не виникнуть через це додаткові податки?
    24.09.202414