• Посилання скопійовано

Як знайти працівника – особу з інвалідністю?

Чи можна подати запит на пошук інваліда в Фонд соцзахисту осіб з інвалідністю після прийняття на роботу на підприємство 8-мої людини?

інвалідністю, як свідчить його назва, має на меті різноманітну допомогу таким особам. Зокрема, і щодо працевлаштування – часто у територіальних органів Фонду є власні «банки даних» щодо осіб з інвалідністю, які шукають роботу.

Але, тим не менш, за законом (ст. 18 Закону №875)  особа з інвалідністю для працевлаштування має звертатися або до підприємств, установ, організацій (тобто, сама шукати майбутнього роботодавця, розсилаючи своє резюме або шукаючи вакансій на різноманітних спеціалізованих сайтах чи в додатках), або до державної служби зайнятості. Тобто, саме для вашого територіального центру зайнятості пошук таких працівників є обов’язком. 

А щоб фахівці центру зайнятості дізналися про потребу в працівниках, у т. ч. працівниках з інвалідністю, роботодавець має подати до центру зайнятості відповідну інформацію за формою №3-ПН.

Зверніть увагу! Мінекономіки наказом від 12.04.2022 р. №827-22 затвердило нові:

  • форму звітності №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)";
  • Порядок подання форми звітності №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)".

Попередня форма такої інформації (по суті, повідомлення) була затверджена Наказом Мінсоцполітики від 31.05.2013 р. №316. Але тепер цим питанням опікується вже не Мінсоцполітики. Саме тому затверджено, по суті, ту ж саму форму №3-ПН та порядок її подання, але вже затвердженуМінекономіки. 

Докладно про цю нову форму ми розповідали тут.

Особливу увагу слід звернути на удосконалення, які провели разом із затвердженням цієї форми. 

Першу частину форми доповнили графою «Спосіб укомплектування вакансії(й)», яка передбачає два варіанти:

  • за сприяння державної служби зайнятості;
  • підбір кадрів здійснюється самостійно.

Отже, сам факт подання інформації  не означає, що центр зайнятості буде намагатися ці вакансії закрити. Якщо роботодавець бажає знайти працівників самостійно, він про це зазначатиме у формі. Якщо роботодавцю потрібно, щоб працівника з інвалідністю йому знайшли фахівці центру зайнятості, це треба зазначити! 

Друга частина тепер є окремим додатком до форми №3-ПН. Вона містить широкий набір інформації щодо вимог до кандидата, умов праці, особливостей вакансії, а також інформацію в частині  доступності і безпеки робочого місця для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Тобто, саме в цій частині треба буде підкреслити, що ви шукаєте саме особу з інвалідністю, і те, яку саме роботу (посаду) з якими умовами праці ви можете такій особі запропонувати. 

Зауважимо, що згідно з Порядком відомості про вакансію (додаток) можна заповнювати по-різному. Так, ці відомості можуть заповнюватися фахівцем центру зайнятості під час особистої зустрічі фахівця з роботодавцем, або спілкування між ними у телефонному режимі чи через засоби електронного зв’язку. Також відомості про вакансію можуть заповнюватися роботодавцем самостійно.

Актуальність зазначеної(их) у поданій формі №3-ПН вакансії(й) буде уточнюватися фахівцем центру зайнятості не рідше ніж двічі на місяць та перед направленням зареєстрованого безробітного або особи, яка шукає роботу, до роботодавця.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202490
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024383
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426