• Посилання скопійовано

Особливості передачі ОЗ від звільненого новому працівнику

31.05.23 р. звільнився працівник (директор) ТОВ, який був матеріально відповідальною особою щодо ОЗ. З 01.06.2023 р. став до роботи новий працівник (директор). Протокол зборів засновників ТОВ про звільнення колишнього і призначення нового директора від 16.05.23 р. Причому ТОВ має двох працівників – директора та бухгалтера. Як оформити передачу ОЗ від звільненого новому працівнику?

Чинне законодавство не містить встановленої процедури передачі в розглядуваній ситуації.

Давайте поміркуймо, як це можна зробити.

Відповідно до пп. 7 розд. І Положення №879 проведення інвентаризації є обов’язковим у разі зміни матеріально відповідальних осіб.

Таким чином, в даній ситуації потрібно провести інвентаризацію.

На наш погляд, процедура інвентаризації і передачі ОЗ може бути такою:

  • директор, який звільняється, перед своїм звільненням має видати наказ про проведення 31.05.2023 р. інвентаризації, включивши до складу комісії себе, нового директора і бухгалтера;
  • 31.05.2023 р. проводиться інвентаризація, яка оформляється в загальному порядку – інвентаризаційним описом, протоколом комісії. Інвентаризаційні документи 31.05.2023 р. затверджує директор, який звільняється;
  • 31.05.2023 р. директор, який звільняється і директор, який стане до роботи 01.06.2023 р. складають акт приймання-передачі, за яким основні засоби передаються на зберігання директору, який стане до роботи наступного дня;
  • 01.06.2023 р. директор стає до роботи, видаючи відповідний наказ. В наказі також зазначає, що бере під свою матеріальну відповідальність ОЗ, отримані від попереднього директора.

Але в розглядуваній ситуації, на наш погляд, можуть бути й інші варіанти оформлення. Наприклад, інвентаризацію 01.06.2023 р. призначає новий директор, включаючи до комісії як бухгалтера, так і колишнього директора. Проводиться інвентаризація, складаються інвентаризаційні документи, які затверджуються новим директором. Потім складається акт приймання-передачі, за яким колишній директор передає ОЗ новому директору.

Який з варіантів обрати, вирішує кожне конкретне підприємство, залежно від особливостей кожної конкретної ситуації.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202496
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024405
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426