• Посилання скопійовано

Як оформити відрядження працівника, який працює дистанційно з іншої країни?

В червні планується відрядження за кордон, їде директор і його заступник. Директор їхатиме з України, а заступник із-за кордону, де він працює дистанційно. Як правильно оформити наказ на відрядження, оскільки заступник буде виїжджати у відрядження не з місця основної роботи? Як оформити авансовий звіт на заступника, як бути з підписом?

Згідно із ст. 60-2 КЗпП, дистанційна робота – це форма організації праці, за якої робота виконується працівником поза робочими приміщеннями чи територією роботодавця, в будь-якому місці за вибором працівника та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

Ані в цій статті, ані в інших нормах законодавства не міститься заборон направляти працівника у відрядження, який працює дистанційно. Як і немає заборони щодо дистанційної роботи, перебуваючи за кордоном.

Нагадаємо, що Інструкція №59 обов’язкова лише для підприємств, установ та організацій, які фінансуються з бюджету, втім податківці у всіх своїх роз'ясненнях орієнтуються саме на неї, попри те, чи це підприємство госпрозрахункове, чи бюджетне. 

В Інструкції №59 зазначається, що службове відрядження — це поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства (установи) на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем постійної роботи (за наявністю документів, що підтверджують зв’язок відрядження з основною діяльністю підприємства/установи).

Оскільки для госпрозрахункових підприємств вона є лише рекомендацією, то наполегливо рекомендуємо розробити внутрішнє Положення про відрядження. Саме в цьому локальному акті, варто зафіксувати в тому числі питання направлення у відрядження працівників, що працюють дистанційно.

Отже, працівник, який працює дистанційно, може направлятися у відрядження і в законодавстві заборон немає.

Не буде порушенням чинних нормативних документів той факт, що відрядження починається не з місця розташування компанії в Україні, а з віддаленого тимчасового місця роботи в іншій країні і для того, щоб поїхати у відрядження, працівнику-дистанційнику не потрібно повертатися в Україну.

Наказ на відрядження нічим не відрізняється від звичайного наказу на закордонне відрядження з єдиною відмінністю місця вибуття (див. зразок). Ознайомити заступника директора з наказом на відрядження можна шляхом направлення його в електронному вигляді, а підписати його за допомогою КЕП з дотриманням вимог електронного документообігу. Або, як варіант, оскільки директор також їде у відрядження, він може взяти оригінал наказу з собою і підписати його у заступника. 

Згідно з пп. 170.9.4 ПКУ, авансовий звіт подається у разі:

а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до пп. 170.9.1 ПКУ, з метою розрахунку суми ПДФО (а отже, і ВЗ);

б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).

Отже, після 1 квітня 2023 р. авансовий звіт має складатися за новими правилами, тобто на оподатковуваний дохід з метою розрахунку суми ПДФО і ВЗ з наданням усіх підтвердних документів до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому працівник завершив відрядження.

Крім того, якщо виникне потреба все таки скласти авансовий звіт, то заступник директора може скласти його в електронній формі (з дотриманням вимог щодо електронного документообігу)(пп. 170.9.4 ПКУ) та підписати власним КЕП.

 

Зразок

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ

«ВЕСЕЛКА»

(ТОВ «ВЕСЕЛКА»)

 

Код ЄДРПОУ 123456789

НАКАЗ

 

26.05.2023                                     Київ                                                №9

 

                     

Про направлення у відрядження

за кордон дистанційного працівника

 

НАКАЗУЮ:

1.Відрядити заступника директора КОНОНЕНКА Петра у службове відрядження за кордон до (ТОВ) до м. Лісабон (Португалія) для участі у виставці строком на 4 (чотири) дні з 5 червня 2023 р. по 8 червня 2023 р., з урахуванням часу перебування в дорозі.

2.Встановити розмір добових 80 (вісімдесят) євро на добу.

3. Бухгалтеру з оплати праці ВАЛИЛЬЧЕНКО Людмилі видати аванс у розмірі…

4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор                                               Іванченко                      Петро ІВАНЧЕНКО

 

 

З  наказом ознайомлені:

Кононенко Петро КОНОНЕНКО 26.05.2023

Васильченко Людмила ВАСИЛЬЧЕНКО 26.05.2023

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024105
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202452
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024427
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427