• Посилання скопійовано

Прийняття на роботу студента - переселенця

Як прийняти на роботу переселенця, який є студентом денного відділення? Які документи необхідні?

Прийняття на роботу переселенця, який є студентом денного відділення нічим не відрізняється від прийняття на роботу студента у мирний час.

Право студентів вищих навчальних закладів на трудову діяльність у позанавчальний час закріплено в п. 3 ч. 1 ст. 62 Закону про вищу освіту.

Роботодавець може прийняти на роботу студента незалежно від форми його навчання. При цьому такий працівник матиме ті самі права, що й решта працівників.

Трудові відносини між підприємством і студентом починаються з укладення трудового договору. Форма  трудового договору із студентом залежить від віку, якщо він:

  • старше 18 років може бути як письмова, так і усна;
  • молодше 18 років,  то з ним укладається договір тільки в письмовій формі (п. 5 ч. 1 ст. 24 КЗпП).

Звертаємо увагу, що студента, який навчається на денній формі, приймають тільки на основне місце роботи, звісно за умови, якщо він не працює за основним місцем роботи в іншого роботодавця.

Далі оформлення студента на роботу здійснюється в звичайному порядку, тобто як і всіх працівників: 

пишеться заява на прийняття на роботу з визначенням місця роботи (основне чи сумісництво);

подається:

  • копія паспорта, ідентифікаційного коду;
  • документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію) (за наявності);
  • документ про стан здоров’я (за наявності);
  • інші документи (наприклад, якщо особа військовозобов’язана – військовий квиток, тощо).  

На підставі вищезазначених документів роботодавець:

  • видає наказ на прийняття на роботу;
  • подає повідомлення про прийняття на роботу в податкову;
  • не забуває відобразити прийняття на роботу в Додатку 5 об’єднаної звітності у відповідному кварталі.

Звертаємо увагу, що для працівників, яким немає 18 років, передбачена ст. 51 КЗпП скорочена тривалість робочого часу. На період дії воєнного стану, відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону №2136 для працівників, яким відповідно до законодавства встановлюється скорочена тривалість робочого часу, тривалість робочого часу не може перевищувати 50 годин на тиждень. З метою охорони здоров’я осіб, молодших вісімнадцяти років ст. 192 КЗпП забороняється залучення до роботи в нічний час.

Щодо трудової книжки зазначимо: після 10.06.2021 року на вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, паперова трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше 5 днів після прийняття на роботу.

Але зберігати паперову трудову книжку роботодавець вже не зобов'язаний! Кадровик/бухгалтер лише вносить запис і віддає працівникові на зберігання. Таку трудову книжку (з 10 червня 2021 р.) роботодавець вже не сканує і не передає до Пенсійного фонду.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024104
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202452
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024421
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427