• Посилання скопійовано

Прийняття на роботу студента - переселенця

Як прийняти на роботу переселенця, який є студентом денного відділення? Які документи необхідні?

Прийняття на роботу переселенця, який є студентом денного відділення нічим не відрізняється від прийняття на роботу студента у мирний час.

Право студентів вищих навчальних закладів на трудову діяльність у позанавчальний час закріплено в п. 3 ч. 1 ст. 62 Закону про вищу освіту.

Роботодавець може прийняти на роботу студента незалежно від форми його навчання. При цьому такий працівник матиме ті самі права, що й решта працівників.

Трудові відносини між підприємством і студентом починаються з укладення трудового договору. Форма  трудового договору із студентом залежить від віку, якщо він:

  • старше 18 років може бути як письмова, так і усна;
  • молодше 18 років,  то з ним укладається договір тільки в письмовій формі (п. 5 ч. 1 ст. 24 КЗпП).

Звертаємо увагу, що студента, який навчається на денній формі, приймають тільки на основне місце роботи, звісно за умови, якщо він не працює за основним місцем роботи в іншого роботодавця.

Далі оформлення студента на роботу здійснюється в звичайному порядку, тобто як і всіх працівників: 

пишеться заява на прийняття на роботу з визначенням місця роботи (основне чи сумісництво);

подається:

  • копія паспорта, ідентифікаційного коду;
  • документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію) (за наявності);
  • документ про стан здоров’я (за наявності);
  • інші документи (наприклад, якщо особа військовозобов’язана – військовий квиток, тощо).  

На підставі вищезазначених документів роботодавець:

  • видає наказ на прийняття на роботу;
  • подає повідомлення про прийняття на роботу в податкову;
  • не забуває відобразити прийняття на роботу в Додатку 5 об’єднаної звітності у відповідному кварталі.

Звертаємо увагу, що для працівників, яким немає 18 років, передбачена ст. 51 КЗпП скорочена тривалість робочого часу. На період дії воєнного стану, відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону №2136 для працівників, яким відповідно до законодавства встановлюється скорочена тривалість робочого часу, тривалість робочого часу не може перевищувати 50 годин на тиждень. З метою охорони здоров’я осіб, молодших вісімнадцяти років ст. 192 КЗпП забороняється залучення до роботи в нічний час.

Щодо трудової книжки зазначимо: після 10.06.2021 року на вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, паперова трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше 5 днів після прийняття на роботу.

Але зберігати паперову трудову книжку роботодавець вже не зобов'язаний! Кадровик/бухгалтер лише вносить запис і віддає працівникові на зберігання. Таку трудову книжку (з 10 червня 2021 р.) роботодавець вже не сканує і не передає до Пенсійного фонду.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Як правильно заповнити суму перевитрати в авансовому звіті?
    Директор оплачує послуги Нової пошти власними коштами. Пізніше подає авансовий звіт на відшкодування йому коштів. При заповненні авансового звіту від 23.04.2025 р. у сумі 80 грн, є перевитрата в сумі накопичених двох авансових звітів (не компенсованих) - 240 грн грн. Загальна сума заборгованості за працівником - 320 грн. 25.04.2025 р. підприємсво сплатило всю суму заборгованості. Як правильно заповнити суму сплати в авансовому звіті: всю суму оплати 320 грн ставити в останньому звіті і номер платіжної інструкції, чи потрібно в кожному звіті відображати один номер платіжної інструкції і суму заборгованості, яка виникла за кожним звітом окремо без накопичення?
    19.08.202535
  • Середня заробітна плата для підприємств з роздрібної торгівлі алкогольними напоями
    Після змін до ст. 42 Закону №3817 (Закон №4536 від 16.07.2025 р.) незрозуміло, як правильно рахувати: у підприємства є ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем, продавець працює на 0,5 ставки, решта працівників — на опті, ще є мобілізовані. Чи потрібно всім забезпечити середню зарплату не менше 2 МЗП і чи враховувати мобілізованих у цьому розрахунку?
    14.08.2025828
  • Як розрахувати кількість днів в відрядженні?
    Відповідно до наказу працівник відряджений у Київ з 8 по 9 серпня. Працівник не бажає скоритатися іншим транспортом, окрім поїзда, який вибуває в 23:30 7 серпня. Яким чином розрахувати кількість днів в відрядженні?
    11.08.202571
  • Завідувач складу щодня їздить за товаром з одного складу на інший в інше місто: чи оформлювати відрядження?
    В компанії є два склади в різних населених пунктах. Завідувач складу кожного дня їздить за товаром з одного складу на інший в інший населений пункт. Чи потрібно оформлювати відрядження? За яких умов можна не оформляти відрядження?
    08.08.20251 000
  • Письмовий трудовий договір між працівником та юрособою: чи потрібен?
    Чи потрібен письмовий трудовий договір між працівником та юрособою?
    08.08.20251 446