Відповідно до ст. 1 Закону №2866, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Відповідно до ст. 7 Закону №2866, статут об'єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства. У статуті має бути визначено, зокрема, таке:
- назва і місцезнаходження об'єднання;
- мета створення, завдання та предмет діяльності об'єднання;
- джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання;
- порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат.
Відповідно до ст. 10 Закону №2866, органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об'єднання.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону №2866, до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема,:
- затвердження статуту об'єднання, внесення змін до нього;
- обрання членів правління об'єднання;
- визначення розміру матеріального та іншого заохочення голови та членів правління.
До компетенції правління відноситься, зокрема, розпорядження коштами об'єднання відповідно до затвердженого загальними зборами об'єднання кошторису (ч. 20 ст. 10 Закону №2866).
Водночас зазначимо, що ОСББ реєструються в порядку, передбаченому Законом №755 (ч. 24 ст. 6 Закону №2866).
В Єдиному державному реєстрі юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань зазначається саме посада — голова правління ОСББ. Оскільки ми говоримо не про штатну посаду — керівника директора тощо, а саме про голову правління ОСББ зі статусом, визначеним Законом №2866 та статутом ОСББ, то сума оплати голови правління, джерела фінансування (незалежно від наявності чи відсутності найманих працівників), періодичність виплат передбачається саме статутом ОСББ. За наявності найманих працівників статутом має передбачатися фінансування всього правління (голови та членів правління як найманих працівників).
Отже, у статуті ОСББ можна визначити, що голова ОСББ виконує свої обов’язки без оплати. Також читайте нашу новину тут.
Будь-якої звітності щодо цього подавати не потрібно.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити