• Посилання скопійовано

Чи може голова ОСББ виконувати свої обов’язки безоплатно?

Чи має право голова ОСББ (новостворена неприбуткова організація) виконувати обов’язки безоплатно? Яка звітність передбачається для таких випадків?

Відповідно до ст. 1 Закону №2866об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Відповідно до ст. 7 Закону №2866, статут об'єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства. У статуті має бути визначено, зокрема, таке:

  • назва і місцезнаходження об'єднання; 
  • мета створення, завдання та предмет діяльності об'єднання; 
  • джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання; 
  • порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат.

Відповідно до ст. 10 Закону №2866, органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об'єднання. 

Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону №2866, до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема,: 

  • затвердження статуту об'єднання, внесення змін до нього; 
  • обрання членів правління об'єднання; 
  • визначення розміру матеріального та іншого заохочення голови та членів правління.

До компетенції правління відноситься, зокрема, розпорядження коштами об'єднання відповідно до затвердженого загальними зборами об'єднання кошторису (ч. 20 ст. 10 Закону №2866).

Водночас зазначимо, що ОСББ реєструються в порядку, передбаченому Законом  №755  (ч. 24 ст. 6 Закону №2866).

В Єдиному державному реєстрі юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань зазначається саме посада — голова правління ОСББ. Оскільки ми говоримо не про штатну посаду — керівника директора тощо, а саме про голову правління ОСББ зі статусом, визначеним Законом №2866 та статутом ОСББ, то сума оплати голови правління, джерела фінансування (незалежно від наявності чи відсутності найманих працівників), періодичність виплат передбачається саме статутом ОСББ. За наявності найманих працівників статутом має передбачатися фінансування всього правління (голови та членів правління як найманих працівників).

Отже, у статуті ОСББ можна визначити, що голова ОСББ виконує свої обов’язки без оплати. Також читайте нашу новину тут.

Будь-якої звітності щодо цього подавати не потрібно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • З окладу за якою посадою проводиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника?
    На підприємстві є єдиний бухгалтер, який виконує функцію головного бухгалтера (так як він тривалий час не з'являється на роботу) з доплатою 50% окладу. Загальна зарплата за місяць становить 15500,00 (10000 - оклад бухгалтера+5500 - 50% окладу головного бухгалтера.) В квітні бухгалтер йде у відпустку і його обов'язки буде виконувати директор. З якого окладу робити 50% доплати директора за тимчасове виконання обов'язків бухгалтера: з окладу бухгалтера чи окладу бухгалтера +50% доплати за виконання обов'язків головного бухгалтера -15000,00?
    21.08.202525
  • Оформлення виходу працівниці - ФОПа на неповний робочий день без переривання відпустки для догляду за дитиною до трьох років
    Які документи потрібні для оформлення часткового виходу працівниці з відпустки по догляду за дитиною до трьох років у ФОП? Чи потрібно повідомляти соціальні служби? Як оформити роботу на 0,25 або 0,5 ставки та як сплачується ЄСВ у такому випадку?
    21.08.202524
  • Компенсація за соціальну відпустку на дітей при звільненні
    Працівниця, яка має двох дітей (6 і 9 років) та третю дитину з інвалідністю, звільняється 25.08.2025 р. З 19.04.2021 р. вона працювала, але більшість часу перебувала у відпустці для догляду за дитиною. Скільки днів невикористаної соціальної відпустки на дітей їй потрібно компенсувати при звільненні?
    21.08.202551
  • Декретні сумісниці при звільненні з основного місця роботи
    Працівниця за сумісництвом надала ЛН по вагітності та пологам. З основного місця роботи вона звільнилась рік тому, не повідомивши роботодавця, де працює за сумісництвом. Довідка про середню заробітну плату з основного місця роботи відсутня. Чи можливо в цьому випадку нарахування та виплата декретних? ЄСВ на зарплату працівниці нараховувалася і сплачувалася вчасно
    20.08.202532
  • Які наслідки звільнення без компенсації невикористаної відпустки?
    У заяві на звільнення працівник відмовляється від компенсації за невикористану відпустку. Чи правомірно її не нарахувувати? Якщо потрібно в будь-якому випадку нарахувати, які наслідки за невиплату компенсаціїї і перерахування податків?
    20.08.2025325