• Посилання скопійовано

Коли необхідно зареєструватися у Фонді соцзахисту осіб з інвалідністю?

На підприємстві з вересня 2019 року працює 9 осіб, однак середньооблікові кількість за рік складає 7 осіб. Чи потрібно реєструватися у Фонді та подавати звітність? Яка відповідальність за відсутність такої реєстрації? Чи можна подати заяву та звіт в електронній формі?

Згідно з ст. 19 Закону №875 і п. 1 Порядку №70, роботодавці, у яких кількість працівників за основним місцем становить 8 і більше, зобов’язані зареєструватися у відділенні Фонду за місцем державної реєстрації до 1 лютого, що настає за роком створення чи збільшення кількості працюючих. 

При цьому варто звернути увагу, що мова в даному випадку йде саме про досягнення кількості працюючих за основним місцем осіб, а не про середньооблікову їх кількість.

Оскільки кількість працівників за основним місцем роботи у підприємства перевищила 8 осіб у вересні 2019 року, то зареєструватися у Фонді таке підприємство повинно до 1 лютого 2020 року (про це ми нагадували тут). 

Крім того, підприємство, що зареєстровано у Фонді, щороку до 1 березня наступного після звітного періоду, подає у відділення Фонду за місцем реєстрації звіт за формою №-10-ПІ.

На сьогодні подання заяви про реєстрацію у Фонді і Звіту за формою №10-ПІ в електронному вигляді не передбачено. Тому відповідну заяву і звіт можливо подати лише або особисто у відділенні Фонду або поштою (надіслати рекомендованим листом).

Для реєстрації у Фонді роботодавцям слід подати такі документи:

  • заяву за формою, затверджену Наказом №98;
  • виписку або витяг із ЄДР;
  • копію довідки про включення в реєстр неприбуткових установ, виданої податковим органом (для бюджетних установ).

Більше детально порядок реєстрації у Фонді та подання звіту №10-ПІ ми говорили у нашому аналітичному матеріалі.

 

Відповідальність

За несвоєчасну реєстрацію у Фонді штрафу немає. Але без такої реєстрації не можна подати звіт. А за неподання звіту на посадову особу накладається адмінштраф, передбачений ст. 188-1 КУпАП - від 10 до 20 н.м.д.г. (170-340 грн).

За невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавці мають щороку сплачувати Фонду адміністративно-господарські санкції, встановлені ст. 20 Закону №875, в таких розмірах:

  • для роботодавців з працівниками від 16 осіб  - в розмірі середньої річної зарплати за кожне робоче місце, призначене для особи з інвалідністю і не зайняте ним;
  • для роботодавців з працівниками від 8 до 15 осіб  - в розмірі половини середньої річної зарплати за робоче місце, призначене для особи з інвалідністю і не зайняте ним.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    Сьогодні 11:0365
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202448
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202433
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024362
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426