• Посилання скопійовано

Чи можна працювати на підприємстві та одночасно надавати йому послуги як ФОП?

ФОП орендує у ТОВ обладнання для виробництва певної продукції та надає цьому ж ТОВ послуги з виробництва цієї продукції з його давальницької сировини. Також планує влаштуватися до ТОВ штатним працівником на виробництві цієї продукції. Чи можливо поєднати ці моменти?

Підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик госпдіяльність у цілях досягнення економічних і соціальних результатів та отримання прибутку (ст. 42, 55 ГКУ). Підприємець сам приймає рішення, яким видом діяльності йому займатися, коли починати або припиняти таку діяльність.

Відповідно до ст. 2 КЗпП, право громадян України на працю гарантується державою. Право на працю можна реалізувати, уклавши трудовий договір із роботодавцем – юрособою або підприємцем.

Реєстрація особи підприємцем не позбавляє її права працювати за трудовим договором на підприємствах будь-якої форми власності або у підприємця і, аналогічно, якщо працівник підприємства одночасно є ФОПом – він може виконувати роботи для цього ж підприємства як ФОП. Втім, тут є одне «але».

Відповідно до пп. 14.1.226 ПКУ самозайнята особа – це платник податку, що є фізособою — підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, якщо така особа не є працівником у межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

Втім ПКУ не регламентує трудових відносин, а лише регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів. Тому на питання у підкатегорії 104.01 ресурсу «ЗІР»: «Чи має право ФОП (самозайнята особа) бути одночасно найманим працівником відповідно до ПКУ?» податківці просять звернутися до Мінсоцполітики, адже це питання трудових відносин.

Мінсоцполітики мовчить, втім ще у 2011 році Держкомпідприємництво в своєму листі від 03.02.2011 р. №999 зауважило, що фізособа-підприємець може бути найманим працівником за умови, якщо його підприємницька діяльність не пов’язана з виконанням посадових обов’язків як працівника підприємства та здійснюється у вільний від цих обов’язків час. Про це та про можливість праці ФОП на підприємстві як за основним, так і неосновним місцем, читайте тут>> 

З огляду на вищесказане, на практиці склалася така позиція: особа, яка є найманим працівником на підприємстві й одночасно зареєстрована підприємцем, не може надавати послуги як ФОП такому підприємству, якщо вони пов’язані з її трудовими обов’язками. Тож ФОП не може виконувати ті ж роботи для цього підприємства, які він виконує як штатний працівник.

В іншому випадку такий ФОП не відповідає визначенню самозайнятої особи, а відтак, доходи його мають оподатковуватися як звичайної фізособи, а не як самозайнятої особи.

А ось що стосується самого СГ, то контролери можуть зняти витрати, адже фактично СГ сплачує за одну й туж роботу подвійну оплату: працівнику у вигляді зарплати та ФОП у вигляді оплати послуг.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202490
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024383
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426