Для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форми його організації:
- введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
- користування послугами спеціаліста з бухобліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юрособи;
- ведення на договірних засадах бухобліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;
- самостійне ведення бухобліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухобліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах (ч. 4 ст. 8 Закону про бухоблік).
Посада головного бухгалтера вводиться на підприємстві за наявності бухгалтерської служби (тобто окрім головного бухгалтера має бути ще мінімум один бухгалтер).
Якщо на підприємстві є лише одна особа, яка відповідає за ведення податкового і бухобліку, вона займає посаду бухгалтера.
Докладно про це йшлося в листах:
- Мінпраці від 26.10.2009 р. №642/13/84-09;
- Мінпраці від 30.03.2010 р. №3200/0/14-10/13;
- Мінпраці від 13.01.2010 р. №4/13/116-10;
- Мінфіну від 07.04.2010 р. №31-34000-10-10/7408.
Статус і відповідальність бухгалтера у випадку, коли він один на підприємстві такий ж як і у головного бухгалтера, відмінністю є лише те, що у головного бухгалтера є підлеглі.
Якщо на підприємстві є бухгалтер, слід подавати форму №1-ОПП із зазначенням як директора, так і бухгалтера.
Так, якщо на підприємстві прийнято рішення, що звітність підписуватиме лише директор, у такому випадку слід дотримуватися певних критеріїв:
1) На підприємстві не має бути посади бухгалтера;
2) Обов'язки щодо ведення бухобліку мають покладатися на директора (згідно з документами щодо підприємства);
3) При поданні заяви за ф. №1-ОПП, слід зазначати інформацію лише про директора.
Отже, в момент підписання звітності, за відсутності у платника податків посади бухгалтера, електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платника податків (п.7.1 Інструкції №233).
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись