• Посилання скопійовано

Не вказали в ф. №1-ОПП інформацію про головбуха: як виправити?

В 2021 році було створено ТОВ. Лише в 2023 році виявлено, що довідку №1-ОПП не подавали. В облікових даних в електронному кабінеті є інформація про керівника (засновника), а про головного бухгалтера - немає. Чи потрібно подати ф. №1-ОПП з запізненням і чи не потрібно буде звіти здавати повторно за попередні періоди?

Згідно з ст. 8 Закону про бухоблік, питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Також,  відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону про бухоблік обирає форми його організації:

  1. введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
  2. самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.

Відповідно до пп. 66.4 ПКУ, юридичні особи зобов’язані подати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою №1-ОПП (далі – заява за ф. №1-ОПП) з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

У разі відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера до контролюючого органу подається заява за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з відомостями про керівника підприємства.

Взяття на облік за основним місцем обліку (внесення змін до облікових даних) платників податків – юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, здійснюється на підставі заяви за ф. №1-ОПП (пп. 64.2, пп. 66.1.3 ПКУ).

Юридичні особи відомості щодо яких містяться в ЄДР подають заяву за ф. №1-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку тільки в разі призначення або зміни головного бухгалтера (з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку»).

У разі виявлення помилки у попередньо поданій заяві за ф. №1-ОПП щодо відомостей про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку, платник податків повинен подати заяву за ф. №1-ОПП з оновленою (виправленою) інформацією щодо такої особи та проставити позначку «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

 При цьому, заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за ф. №1-ОПП та інформація про засновників не подається (примітка до заяви за ф. №1-ОПП).

Таким чином, потрібно подати ф. №1-ОПП з виправленою інформацією.

Зверніть увагу! У полі «Дата призначення» заяви за формою №1-ОПП має бути вказана дата, з якої особа почала виконувати обов’язки бухгалтера на підприємстві.

Але звітність перездавати за попередні періоди не потрібно, оскільки це не передбачено чинним законодавством.

Також читайте тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Облік пального: Звіт водія vs. Подорожній лист для списання
    Юрособа займається автоперевезенням вантажів. Чи достатньо для формування Актів на списання пального звіту водія, в якому розписано маршрут, показники спідометра, відстань, заправка пальним і таке інше? Чи потрібно ще до цього звіту формувати подорожні листи?
    Сьогодні 17:0115
  • Як скласти та куди подати форму №20-ОПП при зміні місцезнаходження підприємства?
    Підприємство змінює юридичну адресу. Куди подавати скасовуючу та нову форму №20-ОПП? Як правильно заповнити такі форми, якщо до ДПС за старим місцезнаходженням це повідомлення подавалось за старою формою, а зараз форма змінена. Як заповнювати колонку 7.1?
    03.11.202528
  • Подання проміжної фінзвітності до органів статистики
    Чи є обов'язковим подання проміжної фінансової звітності (форми №1-м, 2-м) до органів статистики до 30 жовтня 2025 року для підприємства, яке подає цю звітність та декларацію з податку на прибуток щоквартально?
    03.11.202557
  • Як визначити розмір підприємства для цілей складання фінзвітності?
    Підприємство у 2022 та 2023 роках відповідало критеріям малого підприємства й подавало фінзвітність малого підприємства. у 2024 році підприємство відповідало критеріям середнього - подавали також фінзвітність малого підприємства. За 2025 рік підприємство відповідатиме критеріям середнього. Яку фінзвітність подавати за 2025 рік: малого підприємства чи повну? Якщо за 2025 рік потрібно подавати повну фінзвітність, то чи потрібно оприлюднити аудиторський висновок подавати звіт про управління?
    03.11.20257992
  • Виправляємо фінансову звітність до сплину терміну подання
    Подали фінансову звітність за 9 місяців і забули поставити середню кількість працівників. Як це виправити? Чи можна подати ще одну поки ще дозволяють терміни? Чи не задвояться?
    30.10.2025511