• Посилання скопійовано

Не вказали в ф. №1-ОПП інформацію про головбуха: як виправити?

В 2021 році було створено ТОВ. Лише в 2023 році виявлено, що довідку №1-ОПП не подавали. В облікових даних в електронному кабінеті є інформація про керівника (засновника), а про головного бухгалтера - немає. Чи потрібно подати ф. №1-ОПП з запізненням і чи не потрібно буде звіти здавати повторно за попередні періоди?

Згідно з ст. 8 Закону про бухоблік, питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Також,  відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону про бухоблік обирає форми його організації:

  1. введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
  2. самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.

Відповідно до пп. 66.4 ПКУ, юридичні особи зобов’язані подати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою №1-ОПП (далі – заява за ф. №1-ОПП) з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

У разі відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера до контролюючого органу подається заява за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з відомостями про керівника підприємства.

Взяття на облік за основним місцем обліку (внесення змін до облікових даних) платників податків – юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, здійснюється на підставі заяви за ф. №1-ОПП (пп. 64.2, пп. 66.1.3 ПКУ).

Юридичні особи відомості щодо яких містяться в ЄДР подають заяву за ф. №1-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку тільки в разі призначення або зміни головного бухгалтера (з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку»).

У разі виявлення помилки у попередньо поданій заяві за ф. №1-ОПП щодо відомостей про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку, платник податків повинен подати заяву за ф. №1-ОПП з оновленою (виправленою) інформацією щодо такої особи та проставити позначку «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

 При цьому, заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за ф. №1-ОПП та інформація про засновників не подається (примітка до заяви за ф. №1-ОПП).

Таким чином, потрібно подати ф. №1-ОПП з виправленою інформацією.

Зверніть увагу! У полі «Дата призначення» заяви за формою №1-ОПП має бути вказана дата, з якої особа почала виконувати обов’язки бухгалтера на підприємстві.

Але звітність перездавати за попередні періоди не потрібно, оскільки це не передбачено чинним законодавством.

Також читайте тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Які дії СГ у випадку помилкового проставлення позначки у графі 16 розд. 3 заяви за ф. №20-ОПП?
    Якщо платник податків не повинен перебувати на обліку у контролюючому органі за неосновним місцем обліку, він може направити до контролюючого органу за неосновним місцем обліку лист щодо зняття його з обліку у такому контролюючому органі
    19.06.202516
  • Помилкове невідображення поворотної фіндопомоги у додатку 4ДФ: виправлення та штрафи
    ФОПу надавили поворотню фінансову допомогу у березні та квітні, яку не відобразили у додатку 4ДФ. Чи можна всю суму разом відобразити у траіні, чи краще подавати уточнюючий розрахунок? Чи може бути штраф у даному випадку?
    19.06.20251 016
  • Як доєднатися до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?
    Для включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання законодавства потрібно відповідати критеріям сплати податків, заробітної плати, відсутності порушень і боргів, залежно від категорії та системи оподаткування
    18.06.202537
  • Помилкове невідображення поворотної фіндопомоги у додатку №4ДФ: виправлення та штрафи
    ФОПу надавили поворотню фінансову допомогу у березні та квітні, яку не відобразили у додатку №4ДФ. Чи можна всю суму разом відобразити у травні, чи краще подавати уточнюючий розрахунок? Чи може бути штраф у даному випадку?
    18.06.202569
  • Обов'язок подання Звіту про ТЦУ при фінансуванні представництва нерезидентом
    Інжинірінгова компания (зареєстрована у Німеччині з власниками - громадянами Німеччини) займається розробками та проєктуванням. Компанія існує 20 років. Ця материнська компанія має представництво у Києві (постійне представництво). Представництво займаеться моніторингом, аналізом украінського ринку. Протягом всього часу існування представництво не веде ніякої комерційной діяльності, не отримє прибуток, нічого не продає та не пропонує. Представництво існує 12 років. Всі кошти, які представництво отримує від материнськоі компаніі використовуються на ФЗП та утримання офісу. У 2023 році сума, отримана представництвом від материнської компанії для фінансування утримання офісу та виплати співробітникам зарплати та зарплатних податків, склала більше 10 млн грн. Звіт про трансфертне ціноутворення при цьому не був поданий. Чи зобов'язана материнська компанія (нерезидент) або його представництво подати звіт про трансфертне ціноутворення? Якщо так, то які можуть бути санкції з боку ДПС?
    17.06.202519