• Посилання скопійовано

Посада головного бухгалтера відсутня: хто підписує ПН та звітність?

Юрособа має в штаті директора та бухгалтера (не головного). На цих осіб оформлено ЕЦП. Чи може бухгалтер підписувати податкові накладні своїм ЕЦП? Хто підписує податкову та фінансову звітність (лише керівник чи керівник та бухгалтер)?

Згідно з п. 4 ст. 8 Закону про бухоблік, для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону про бухоблік обирає форми його організації, яке, зокрема, передбачає самостійне ведення бухобліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.

 

Як підписувати ПН та РК?

Як роз’яснюють податківці у ІПК від 05.11.2019 р. №1191/ІПК/04-36-04-01-16 за відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера при складенні податкових накладних можливе накладення електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису) безпосередньо власником або керівником підприємства.

Таким чином, за відсутності у штатному розписі посади головного бухгалтера право підписання ПН та РК покладається на керівника підприємства. Водночас, таке право також може бути делеговано і іншій особі (зокрема бухгалтеру), про що повинно бути зазначено в обліковій політиці підприємства (або розпорядженні керівника). Відповідно, в цьому випадку ПН та РК підписує бухгалтер.

Для надання права підпису електронних документів (крім заяви про приєднання до Договору про визнання електронних документів) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган за допомогою повідомлення про надання інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку №557, за ідентифікатором форми J(F)1391103 (п. 11 розд. III Порядку №557).

До такого повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.

При цьому на сформоване повідомлення цифрові підписи накладаються в такому порядку:

  • першими накладаються ЕЦП усіх осіб, включених до повідомлення, у порядку черговості їх внесення до повідомлення;

далі — ЕЦП підписувача заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (керівника):

  • останньою — електронна печатка (за наявності). Накладання печатки зараз не вимагається законодавством.

 

Як підписувати Декларації та фінансову звітність?

Що ж до звітності то тут діють такі правила підпису:

  • фінзвітність має бути підписана керівником (власником) підприємства або уповноваженою особою у визначеному законодавством порядку і бухгалтером або особою, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства (ч. 1 ст. 11 Закону про бухоблік);
  • податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку, така податкова декларація підписується керівником (абз. 1 пп. 48.5.1 ПКУ).

Отже, якщо обліковою політикою підприємства (або розпорядженням керівника) обов’язок ведення бухгалтерського обліку та подання звітності покладено на бухгалтера, то як фінансова звітність, так і податкова обов’язково підписуються керівником та бухгалтером підприємства.

У разі, якщо ведення обліку здійснюється самим керівником і на нього ж покладено обов’язок складання та подання декларації/звітності, то така звітність підписується виключно керівником, а у графі головний бухгалтер проставляється прочерк.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Виправлення помилки в рядку 108 Податкового розрахунку
    У Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізосіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску не було проставлено відмітку про створення нового робочого місця в рядку 108 заголовної частини. Чи можливо подати уточнюючий розрахунок для виправлення цієї помилки і яка процедура такого виправлення?
    12.09.202518
  • Відображення ЦПХ у єдиній звітності
    Чи потрібно включати фізичних осіб, які виконують роботи/надають послуги за договорами цивільно-правового характеру, до рядка 103 "Кількість працівників" в Єдиної звітності з ЄСВ, ПДФО та військового збору?
    11.09.202570
  • Заповнення форми №20-ОПП при закритті об'єкта
    Як правильно заповнити графу 16 (помітка про взяття на облік за неосновним місцем обліку) форми №20-ОПП при закритті об'єкта (припинення договору оренди), який раніше був зареєстрований як об'єкт за неосновним місцем обліку? Чи потрібно дублювати позначку "+" у цій графі?
    10.09.202548
  • Подання фінзвітності та декларації з ЄП, якщо немає діяльності
    Юрособа (перебуває на єдиному податку) з 2022 року не веде госпдіяльності та не подає фінавітність до податкової та органів статистики. Чи є це порушенням? Чи зобов'язана компанія подавати фінзвітність у подальшому, якщо діяльність не відновиться? Чи потрібно подавати декларацію з єдиного податку?
    10.09.202557
  • Відображення у Звіті про використання доходів неприбуткової організації знищення гумдопомоги від нерезидента
    Отримувачі гуманітарної допомоги - неприбутковці, що втратили під час дії ВС майно у вигляді гуманітарної допомоги, та факт такої втрати підтверджено документами, відображають втрати у розділі ІІІ додатка ГД до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації
    08.09.202518