• Посилання скопійовано

Імпортуємо товар. Які первинні документи при цьому потрібні?

Які первинні документи повинні бути в наявності при імпорті товару?

Перш за все основним документом взаємовідносин з іноземним постачальником має бути контракт. Саме контрактом визначаються умови поставки, момент переходу права власності та порядок оплати постачання товару.

Адже підприємство визнає товар активом у той момент, коли до нього переходить право власності на такий товар. При цьому це може бути як момент отримання товару на складі постачальника, так і при перетині кордону, так і при безпосередньому отриманні товару на складі підприємства (детальніше про це ми писали тут). І от в залежності від цього для підприємства будуть обов’язкові певні первинні документи.

Безперечно обов’язковим первинним документом є митна декларація (МД). Митна декларація фіксує факт перетину кордону, проведення митного оформлення та відповідної сплати ПДВ та мита. Саме на дату митної декларації підприємство визнає податковий кредит за сплаченому на митницю ПДВ та відносить суму сплаченого мита на вартість товару. Окрім цього, МД є первинним документом, що підтверджує перехід права власності на товар, якщо контрактом визначено, що таке право переходить при перетині кордону.

Станом на 1 жовтня 2017 року 98% митних декларацій оформлюється в електронному вигляді>>

Щодо оформлення митних декларацій більш докладно читайте у наших матеріалах:

Якщо право власності на товар переходить в момент відвантаження товару на складі постачальника (ще до перетину кордону), то в такому випадку необхідно мати первинний документ, що підтверджує отримання підприємством такого товару. Це може бути або міжнародна транспортна накладна (CMR), або акт приймання передачі. Окрім цього CMR є підтвердженням понесених транспортних витрат (якщо їх оплачує імпортер).

Щодо оформлення CMR читайте тут: 

Якщо підприємство використовує послуги митних брокерів (і відповідно відносить їх вартість на збільшення вартості імпортованого товару), то в такому випадку підприємство повинно мати первинний документ, що підтверджує надання таких послуг (акт наданих послуг).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    Сьогодні 16:1920
  • Е-ΤТН при доставці товару власним транспортом постачальника
    Постачальник доставляє товар покупцю власним автотранспортом, без залучення стороннього перевізника. Чи є в такому випадку обов’язковим оформлення електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН)?
    12.12.202567
  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202544
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20258324
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202573