• Посилання скопійовано

Чим підтвердити придбання ПММ?

Які первинні документи для врахування у складі витрат платника податку повинні підтверджувати використання придбаних для транспортних засобів, у т. ч. орендованих, ПММ?

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 ПКУ від 2 грудня 2010 року №2755-VI витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здіснення платником податку витрат, обов’язковість ведення та зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку й інших документів, установлених розділом ІІ ПКУ.

Зокрема, п. 44.1 ст. 44 р. ІІ ПКУ визначено, що з метою оподаткування платники податку зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі перинних документів, регістрів бухгалтерського опіку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.


Частинами другою та третьою ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факт здійснення господарської операції.

 

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення. Списання фактично витрачених пально-мастильних матеріалів для транспортних засобів ведеться на підставі подорожніх листів. Форма подорожнього листа легкових автомобілів визначена наказом Держкомстату України від 17.02.98 №74 «Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування».

Форма подорожнього листа вантажних автомобілів затверджена спільним наказом Міністерства транспорту України, Міністерства статистики України від 29.12.95 р. №488/346 «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля». Списання пально-мастильних матеріалів здійснюється згідно з фактичною вартістю витрачених ПММ з урахуванням норм витрат, наведених у наказі Мініністерства транспорту України від 10.02.98 р. №43 «Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» зі змінами та доповненнями.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: ДФС у Волинській обл.

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.2025685
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202528
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025420
  • Яке документальне оформлення давальницької сировини?
    Як документально оформити операції з давальницькою сировиною між двома ФОПами: замовником, який закуповує сировину, і виконавцем, який виготовляє з неї готову продукцію? Які первинні документи необхідні для податкової, щоб підтвердити передачу, виробництво та повернення готової продукції?
    29.08.202570
  • Заповнення ТТН при доставці товару через перевізника "Нова пошта"
    Постачальник доставляє товар покупцю, використовуючи змішану схему: власним авто везе вантаж до відділення "Нової пошти", а вже "Нова пошта" здійснює адресну доставку покупцю. Постачальник оформив єдину ТТН, де вказав своє авто, але перевізником зазначив "Нову пошту", а пунктом розвантаження – адресу покупця. Який правильний порядок заповнення ТТН, зокрема, полів "Автомобільний перевізник" та "Пункт розвантаження"?
    25.08.20251 736