• Посилання скопійовано

Чим підтвердити придбання ПММ?

Які первинні документи для врахування у складі витрат платника податку повинні підтверджувати використання придбаних для транспортних засобів, у т. ч. орендованих, ПММ?

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 ПКУ від 2 грудня 2010 року №2755-VI витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здіснення платником податку витрат, обов’язковість ведення та зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку й інших документів, установлених розділом ІІ ПКУ.

Зокрема, п. 44.1 ст. 44 р. ІІ ПКУ визначено, що з метою оподаткування платники податку зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі перинних документів, регістрів бухгалтерського опіку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.


Частинами другою та третьою ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факт здійснення господарської операції.

 

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення. Списання фактично витрачених пально-мастильних матеріалів для транспортних засобів ведеться на підставі подорожніх листів. Форма подорожнього листа легкових автомобілів визначена наказом Держкомстату України від 17.02.98 №74 «Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування».

Форма подорожнього листа вантажних автомобілів затверджена спільним наказом Міністерства транспорту України, Міністерства статистики України від 29.12.95 р. №488/346 «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля». Списання пально-мастильних матеріалів здійснюється згідно з фактичною вартістю витрачених ПММ з урахуванням норм витрат, наведених у наказі Мініністерства транспорту України від 10.02.98 р. №43 «Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» зі змінами та доповненнями.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: ДФС у Волинській обл.

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Чи є ТТН підтверджуючим документом для товарного обліку або документом, що підтверджує походження товару?
    ТТН може підтверджувати факт транспортування, але не саму покупку чи її вартість, а також витрати на придбання. ТТН не включені до переліку документів, що підтверджують походження товару
    14.07.20253162
  • Оформлення передачі готової продукції з давальницької сировини
    Ми як виконавець надали послуги з виготовлення продукції з давальницької сировини замовника. З замовником підписано акт виконаних робіт на вартість послуг з переробки та звіт про використання сировини. Чи потрібно додатково оформлювати акт приймання-передачі на готову продукцію? Яку ціну вказувати в цьому акті? Як правильно заповнити ТТН при перевезенні цієї продукції? Яку ціну зазначати в ній: вартість послуги, вартість продукції, чи не вказувати ціну взагалі?
    11.07.202572
  • Оформлення послуг спецтехніки та списання палива у 2025 році
    Якими первинними документами у 2025 році необхідно оформлювати надання послуг спецтехніки (екскаватор, гідромолот)? Який документ є підставою для списання палива, використаного такою технікою, і які особливості його заповнення?
    23.06.2025919
  • Оформлення ТТН при доставці товару постачальником та через «Нову пошту»
    Чи необхідно вимагати товарно-транспортну накладну від постачальника у двох випадках: 1) коли постачальник доставляє товар на склад власним транспортом за свій рахунок; 2) коли товар доставляється кур'єрською службою «Нова пошта», з якою є договір і ми отримуємо щомісячні акти з переліком наданих послуг?
    19.06.20251912
  • Нюанси підтвердження поставки через «Нову пошту»
    Чи є видаткова накладна, підписана лише продавцем, та експрес-накладна "Нової пошти" достатнім підтвердженням продажу товару, зокрема, отримання його покупцем, для цілей податкового обліку? Які податкові наслідки відсутності накладної, підписаної покупцем?
    17.06.2025566