• Посилання скопійовано

Реалізація лісоматеріалів допускається лише при наявності сертифікату про походження

Фірма займається виробленням палетних заготовок. Реалізовує їх на території України та закордон. Для вироблення палетних заготовок закупляє сировину – деревину. Які первинні документи необхідні для підтвердження таких госпоперацій: купівля деревини; використання деревини для виготовлення готової продукції?

Запитання: Фірма займається виробленням палетних заготовок. Реалізовує їх на території України та закордон (експорт). Для вироблення палетних заготовок закупляє сировину – деревину. Які первинні документи необхідно мати фірмі для підтвердження таких госпоперацій: купівля деревини; використання деревини для виготовлення готової продукції; продаж готової продукції на території України; експорт готової продукції?

Відповідь: Облік закупівлі та переробки деревини в Україні є досить специфічним, і знати усі його нюанси можуть тільки бухгалтери, які постійно практикують в цій сфері. Як бачимо далі, документів і нюансів багато. Цей не дивно, адже ви задали питання, яке виходить за межи звичайної консультації. Щоб розповісти про документообіг бухгалтерії будь-якого промислового підприємства, можна написати книгу. Тож, за детальним аналізом документообігу в цій сфері радимо звертатися до колег і контролюючих органів, зокрема, ДПІ за місцем вашого обліку.


Зі свого боку зазначимо таке.

Купівля деревини оформлюється так само, як і купівля інших матеріалів, тобто, накладною. Але якщо така деревина була перевезена від постачальника до покупця автомобільним транспортом, то варто мати ще і ТТН. Зверніть увагу на те, що державні лісогосподарські підприємства складають при цьому ТТН за формою, затвердженою спільним наказом Мінагрополітики і Мінінфраструктури від 29.11.2013 р.  №961/707 – форма ТТН-ліс. Решта або складають таку форму ТТН, або звичайну – форма якої затверджена наказом Мінінфраструктури від 05.12.2013 р. №983. При відпуску лісопродукції на додачу до ТТН додається «Специфікація-накладна на відправлення лісопродукції» (форма ЛГ-25). Вона містить кількісні, якісні і геометричні характеристики лісопродукції: сортимент;порода; сорт; довжина; діаметр за ступенями товщини із зазначенням кількості колод і кубічних метрів.

Крім того, реалізація лісоматеріалів допускається лише при наявності сертифікату про походження, який видається  відповідно до постанови КМУ від 21.12.2005 р. №1260 та наказу Держкомітету лісового господарства України від 07.09.2007 р. №528. 

Документальний облік операцій по виготовленню готової продукції з деревини не має спеціалізованих форм і здійснюється відповідно до ПСБО 16, наказу про облікову політику підприємства (стосовно калькуляції витрат на таку продукцію), Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 10.01.2007 р. №2.

Надходження на склад запасів власного виробництва (готової продукції, напівфабрикатів, допоміжних матеріалів) оформлюються накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма М-11, затверджена наказом Міністерства статистики України від 21.06.96 N 193).

Відповідно, продаж готової продукції на території України оформлюється такою самою накладною, і в разі необхідності, ТТН та податковою накладною. Також можуть укладатися договір або складатися рахунок. А розрахунки із покупцем обліковуються на підставі виписки банку або касових документів. 

Експорт готової продукції вимагає складання ще й митної декларації відповідно до постанови КМУ від 21.05.2012 р. №450 та наказу Мінфіну від 30.05.2012 р. №651. А також обліку надходжень в іноземній валюті (на підставі банківських виписок), її продажу на міжбанківському валютному ринку, обрахунку курсових різниць  (у довільній формі, але із усіма обов’язковими реквізитами первинного документу, встановленими ст. 9 Закону про бухгалтерський обліку) тощо. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.202522
  • Е-ΤТН при доставці товару власним транспортом постачальника
    Постачальник доставляє товар покупцю власним автотранспортом, без залучення стороннього перевізника. Чи є в такому випадку обов’язковим оформлення електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН)?
    12.12.202567
  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202544
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20258344
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202574