• Посилання скопійовано

Реалізація лісоматеріалів допускається лише при наявності сертифікату про походження

Фірма займається виробленням палетних заготовок. Реалізовує їх на території України та закордон. Для вироблення палетних заготовок закупляє сировину – деревину. Які первинні документи необхідні для підтвердження таких госпоперацій: купівля деревини; використання деревини для виготовлення готової продукції?

Запитання: Фірма займається виробленням палетних заготовок. Реалізовує їх на території України та закордон (експорт). Для вироблення палетних заготовок закупляє сировину – деревину. Які первинні документи необхідно мати фірмі для підтвердження таких госпоперацій: купівля деревини; використання деревини для виготовлення готової продукції; продаж готової продукції на території України; експорт готової продукції?

Відповідь: Облік закупівлі та переробки деревини в Україні є досить специфічним, і знати усі його нюанси можуть тільки бухгалтери, які постійно практикують в цій сфері. Як бачимо далі, документів і нюансів багато. Цей не дивно, адже ви задали питання, яке виходить за межи звичайної консультації. Щоб розповісти про документообіг бухгалтерії будь-якого промислового підприємства, можна написати книгу. Тож, за детальним аналізом документообігу в цій сфері радимо звертатися до колег і контролюючих органів, зокрема, ДПІ за місцем вашого обліку.


Зі свого боку зазначимо таке.

Купівля деревини оформлюється так само, як і купівля інших матеріалів, тобто, накладною. Але якщо така деревина була перевезена від постачальника до покупця автомобільним транспортом, то варто мати ще і ТТН. Зверніть увагу на те, що державні лісогосподарські підприємства складають при цьому ТТН за формою, затвердженою спільним наказом Мінагрополітики і Мінінфраструктури від 29.11.2013 р.  №961/707 – форма ТТН-ліс. Решта або складають таку форму ТТН, або звичайну – форма якої затверджена наказом Мінінфраструктури від 05.12.2013 р. №983. При відпуску лісопродукції на додачу до ТТН додається «Специфікація-накладна на відправлення лісопродукції» (форма ЛГ-25). Вона містить кількісні, якісні і геометричні характеристики лісопродукції: сортимент;порода; сорт; довжина; діаметр за ступенями товщини із зазначенням кількості колод і кубічних метрів.

Крім того, реалізація лісоматеріалів допускається лише при наявності сертифікату про походження, який видається  відповідно до постанови КМУ від 21.12.2005 р. №1260 та наказу Держкомітету лісового господарства України від 07.09.2007 р. №528. 

Документальний облік операцій по виготовленню готової продукції з деревини не має спеціалізованих форм і здійснюється відповідно до ПСБО 16, наказу про облікову політику підприємства (стосовно калькуляції витрат на таку продукцію), Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 10.01.2007 р. №2.

Надходження на склад запасів власного виробництва (готової продукції, напівфабрикатів, допоміжних матеріалів) оформлюються накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма М-11, затверджена наказом Міністерства статистики України від 21.06.96 N 193).

Відповідно, продаж готової продукції на території України оформлюється такою самою накладною, і в разі необхідності, ТТН та податковою накладною. Також можуть укладатися договір або складатися рахунок. А розрахунки із покупцем обліковуються на підставі виписки банку або касових документів. 

Експорт готової продукції вимагає складання ще й митної декларації відповідно до постанови КМУ від 21.05.2012 р. №450 та наказу Мінфіну від 30.05.2012 р. №651. А також обліку надходжень в іноземній валюті (на підставі банківських виписок), її продажу на міжбанківському валютному ринку, обрахунку курсових різниць  (у довільній формі, але із усіма обов’язковими реквізитами первинного документу, встановленими ст. 9 Закону про бухгалтерський обліку) тощо. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 219
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202540
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025577
  • Яке документальне оформлення давальницької сировини?
    Як документально оформити операції з давальницькою сировиною між двома ФОПами: замовником, який закуповує сировину, і виконавцем, який виготовляє з неї готову продукцію? Які первинні документи необхідні для податкової, щоб підтвердити передачу, виробництво та повернення готової продукції?
    29.08.2025101
  • Заповнення ТТН при доставці товару через перевізника "Нова пошта"
    Постачальник доставляє товар покупцю, використовуючи змішану схему: власним авто везе вантаж до відділення "Нової пошти", а вже "Нова пошта" здійснює адресну доставку покупцю. Постачальник оформив єдину ТТН, де вказав своє авто, але перевізником зазначив "Нову пошту", а пунктом розвантаження – адресу покупця. Який правильний порядок заповнення ТТН, зокрема, полів "Автомобільний перевізник" та "Пункт розвантаження"?
    25.08.20251 844