• Посилання скопійовано

Річні звіти суб'єкта малого підприємництва слід зберігати 5 років, за умови завершення перевірки

Який строк зберігання документів платником ЄП, у разі коли податковий орган не проводив перевірку довше ніж 1095 днів?

Строк збереження первинних документів встановлено п. 44.3 ПКУ. За загальним правилом встановлено мінімальний строк, який становить не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання — з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

У разі ліквідації платника податків первинні документи за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів, що передували даті ліквідації платника, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.


Випадок, коли контролюючий орган не проводив перевірку понад 1095 днів, розглядається у листі ДПСУ від 18.05.2012 р. №13920/Ж/17-1216. Якщо протягом 1095 днів контролюючий орган не проводив перевірку платника, забезпечується належне зберігання платником первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, або такі документи здаються до Національного архіву відповідно до Закону №3814 (з цього приводу податківці дають, на нашу думку, хибну пораду). Але такі документи не можна ані знищувати, ані передавати до Національного архіву (як, власне, і проводити їх попередню експертизу) до проведення податкової перевірки за період, за який їх складено та використано в податковому обліку.

А в листі Державної архівної служби від 13.09.2012 р. №01.2/2855 повідомляється: «термін зберігання первинних бухгалтерських документів становить 3 роки (за умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства. У разі виникнення спорів (розбіжностей), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах — зберігаються до прийняття остаточного рішення. Документи, що містять інформацію про фінансові операції, які підлягають фінансовому моніторингу, зберігаються 5 років). Обчислення строків зберігання документів проводиться з 1 січня року, наступного за роком завершення їх діловодством. Наприклад, обчислення строку зберігання справ, завершених діловодством у 2009 році, починається з 1 січня 2013 року».

Такі ж вимоги встановлено наказом Мін'юсту від 12.04.2012 р. №578/5. Зокрема, ним регламентовано, що річні звіти суб'єкта малого підприємництва — фізичної особи — платника єдиного податку слід зберігати 5 років, за умови завершення перевірки контролюючим органом.

 

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202483
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024102
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023121