• Посилання скопійовано

За якими документами перевізник може отримати товар у продавця?

Підприємство продає товар покупцеві. Покупець укладає договір з перевізником, який має забрати товар зі складу продавця. Які документи має надати перевізник продавцеві, щоб отримати товар?

Відповідно до пп. 2.4 Положення №88 повноваження на здійснення господарської операції особи, яка в інтересах юридичної особи або фізичної особи - підприємця одержує основні засоби, запаси, нематеріальні активи, грошові документи, цінні папери та інші товарно-матеріальні цінності згідно з договором, підтверджуються відповідно до законодавства. Такі повноваження можуть бути підтверджені, зокрема, письмовим договором, довіреністю, актом органу юридичної особи тощо.

Тобто, особа, яка отримує товар, повинна мати повноваження на отримання товару. Такі повноваження можуть підтверджуватися письмовим договором, можуть підтверджуватися довіреністю тощо.

В будь-якому разі, це питання слід вирішити в договорі між продавцем і покупцем. Наприклад, в договорі можуть написати, що товар має отримати водій або експедитор перевізника, з яким покупець укладе договір перевезення, який має довіреність від керівника покупця на отримання товарів.

В такому разі покупець видає водієві чи експедиторові перевізника довіреність на отримання товару. Водій надає продавцеві довіреність і на підставі такої довіреності продавець відпускає товар.

В договорі між продавцем і покупцем можуть навіть погодити форму такої довіреності. Детальніше про довіреність можна почитати тут.

 

 

А як покупець буде видавати довіреність водієві перевізника?

Наприклад, згідно договору перевезення сторони погодять, що керівник перевізника надасть довіреність водієві на право отримання товару за договором перевезення. Цю довіреність водій перевізника надасть покупцеві. На підставі такої довіреності від перевізника керівник покупця надасть свою довіреність водієві для отримання товару від продавця.

Вище ми описали один з можливих варіантів. Але залежно від особливостей кожної конкретної ситуації можуть бути й інші варіанти. Сторони самостійно встановлюють такий варіант.

 

Чи можна цю проблему вирішити за допомогою ТТН?

На наш погляд, за загальним правилом, ні. Тому що реквізити ТТН не містять інформацію, з якої видно, що покупець довіряє отримати товар конкретному водієві. Але, на наш погляд, цей варіант сторони можуть погодити договором між собою.

Детальніше про ТТН можна почитати тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202539
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20257814
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202563
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 828
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202543