• Посилання скопійовано

Відсутність ТТН не є перешкодою для використання права на податковий кредит покупцем

Чи можливо прийняти до обліку копію CMR завірену печаткою постачальника?

Запитання: Підприємство закуповує ТМЦ у постачальника, які поставляються в Україну з-за кордону. Вантаж прийшов з одним екземпляром СMR, який зрозуміло забрав постачальник. Чи можливо прийняти до обліку копію CMR завірену печаткою постачальника? Чи це буде правильно, щоб зберегти право на витрати згідно податкового обліку? Чи вимагати у постачальника виписку ТТН на даний товар?

Відповідь: Дійсно, підставою для визнання податкових витрат є первинні документи. Але вони є різними, як різними є і випадки виникнення податкових витрат. 

Зокрема, факт здійснення вантажних перевезень автомобільним транспортом повинен бути підтверджений транспортною документацією, основним документом з якої є товарно-транспортна накладна. Тому платник податку на прибуток, який придбаває послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, у разі відсутності товарно-транспортної накладної не вправі враховувати вартість послуг з перевезення вантажів під час формування собівартості придбаних (виготовлених) і реалізованих товарів. 

При цьому, оскільки транспортною документацією підтверджується операція з надання послуг з перевезення вантажів, а не факт придбання товару, то за наявності документів, що підтверджують фактичне отримання товару і його використання у власній господарській діяльності, відсутність товарно-транспортної накладної не може бути єдиною підставою для невизнання витрат з придбання товарно-матеріальних цінностей для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток. Роз’яснення з цього питання було надано листом Міндоходів України від 19.09.2013 р. №11569/6/99-99-22-01-03-15/1128.

Зауважимо також, що товарно-транспортна накладна не міститься в переліку документів, що визначають право на формування податкового кредиту з ПДВ. Тому її відсутність не є перешкодою для використання права покупця на податковий кредит, як за придбаними послугами з перевезення товарів, так і за придбанням самих товарів у платника ПДВ. 

Тому, якщо ви не оплачували окремо послуг з транспортування зазначених у питанні товарів, то ані оригінал, ані копія СMR вам не потрібні. Право на податкові витрати та ПК з ПДВ за придбаними товарами підтверджується іншими первинними документами (накладною, податковою накладною тощо). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»