• Посилання скопійовано

Підписання ТТН при вивезенні сміття за відсутності представника одержувача

ТОВ "А" вивозить сміття за талонами на місцеве сміттєзвалище, використовуючи найманий транспорт ТОВ "Б". Вантажовідправник - ТОВ "А", перевізник - ТОВ "Б", вантажоодержувач - міське сміттєзвалище. На сміттєзвалищі відсутній працівник для підписання та проставлення печатки в ТТН. Хто повинен підписати ТТН у графі "Прийняв"?

Оформлення ТТН при вивезенні сміття на сміттєзвалище

Коротке резюме: На наш погляд, при вивезенні сміття на сміттєзвалище, де відсутній представник вантажоодержувача для підписання ТТН, документ може підписати представник перевізника.

У всякому разі, іншого варіанту в розглядуваній ситуації ми не бачимо.

Але для уникнення непорозумінь можна отримати консультацію з цього питання у Мінрозвитку. До речі, останні рекомендації Мінрозвитку і Держтрансбезпеки щодо питань, які виникають у зв’язку із заповненням ТТН, можна почитати тут.

 

Загальні правила оформлення ТТН

Відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 р. №363товарно-транспортна накладна (ТТН) повинна містити підписи та печатки вантажовідправника, перевізника та вантажоодержувача.

У розділі "Вантаж прийняв" ТТН має бути підпис особи, яка прийняла вантаж, та печатка вантажоодержувача. Однак у випадку, коли на сміттєзвалищі відсутній представник, який міг би підписати ТТН, виникає питання щодо правильного оформлення документа. 

Безпосередньо у Правилах №363 прямої відповіді на розглядуване питання немає. Тож далі наводимо власну думку.

 

Варіант підписання ТТН

На наш погляд, підписи мають бути такі:

  • представник ТОВ "А" підписує ТТН у графі "Здав (відповідальна особа вантажовідправника)" як вантажовідправник;
  • представник ТОВ "Б" (водій) підписує ТТН у графі "отримав водій/експедитор";
  • у графі "Прийняв (відповідальна особа вантажоодержувача)" може розписатися водій або експедитор ТОВ "Б", який фактично доставив і вивантажив сміття на сміттєзвалище.

При цьому доцільно зробити відмітку в ТТН про відсутність представника вантажоодержувача та додати до ТТН копію талона на вивезення сміття як підтвердження факту утилізації.

 

Додаткові рекомендації

1. Документальне підтвердження:

  • обов'язково зберігайте талони на вивезення сміття як підтвердження факту утилізації;
  • доцільно вести журнал обліку вивезення відходів з відмітками про використані талони.

2. Договірні відносини:

  • у договорі з перевізником чітко пропишіть порядок оформлення документів при вивезенні сміття;
  • визначте відповідальну особу за підписання ТТН у графі " Прийняв (відповідальна особа вантажоодержувача)".

3. Додаткові умови:

  • розгляньте можливість отримання від адміністрації сміттєзвалища документа, що підтверджує відсутність можливості підписання ТТН їхнім представником.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.2025591
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202549
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 751
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202540
  • Відшкодування турзбору у відрядженні без документа
    Працівник під час закордонного відрядження до м. Мілан (Італія) сплатив місцевий туристичний збір, але втратив підтвердний документ. Як підприємству відшкодувати ці витрати працівнику та відобразити їх в обліку за відсутності первинного документа?
    26.11.202531