• Посилання скопійовано

Заповнення ТТН у різних ситуаціях

Чи потрібен VIN-код в ТТН? Що означає змішане заповнення ТТН? Чи можна частину даних в ТТН друкувати, а частину записувати від руки? Чи потрібна ТТН, якщо товар забирали громадським транспортом? Якщо підприємство забирає товар на складі покупця, чи потрібна ТТН? Чи можна в переліку ТМЦ в ТТН писати дані накладної (номер, дату), в якій наведено весь перелік ТМЦ?

Чи потрібен VIN-код в ТТН?

VIN-код (Vehicle identification number) - це унікальний ідентифікаційний номер транспортного засобу, що складається з 17 символів та містить інформацію про виробника, характеристики та рік випуску автомобіля. Перелік обов’язкових реквізитів, що їх має містити ТТН, наведено в ст. 48 Закону про автомобільний транспорт. VIN-коду там немає. Тому зазначення в ТТН VIN-коду не передбачено нормативними документами.

 

Що означає змішане заповнення ТТН?

Такого поняття чинним законодавством не визначено. Хоча вживається в просторіччі. Змішане заповнення ТТН означає можливість заповнювати документ частково друкарським способом, а частково – вручну. Такий спосіб заповнення ще називають комбінованим.

 

Чи можна частину даних в ТТН друкувати, а частину записувати від руки?

На наш погляд, таке заповнення є цілком законним, оскільки ні Закон про автомобільний транспорт, ні Правила №363 не містять заборони щодо комбінованого способу заповнення ТТН. Те саме зазначено в листі Мінінфраструктури від 11.03.2014 р. №2455/25/10-14: «Стосовно питання можливості заповнення форми від руки, а частково - друкованим способом. Вимоги стосовно заповнення товарно-транспортних накладних лише друкованим або іншим способом Правилами не встановлюються.».

 

Чи потрібна ТТН, якщо товар забирали громадським транспортом?

ТТН оформляють у разі перевезення вантажів транспортними засобами. Причому ТТН має бути у водія транспортного засобу. А товар, що перевозиться громадським транспортом, фактично перевозиться вручну – відповідним працівником. Тому ТТН не потрібна в такому разі.

 

Якщо підприємство забирає товар на складі покупця, чи потрібна ТТН?

Якщо перевезення такого товару здійснюється транспортними засобами, то потрібна.

 

Чи можна в переліку ТМЦ в ТТН писати дані накладної (номер, дату), в якій наведено весь перелік ТМЦ?

У розділі ТТН «Відомості про вантаж» наводиться інформація про вантаж. У графі 6 – кількість місць. Відповідно до п. 1 Правил №363:

  • Вантаж - всі предмети з моменту прийняття для перевезень до здачі одержувачу вантажу.
  • Вантажне місце - умовна одиниця вантажу для приймання його для перевезення або здачі вантажоодержувачу при здійсненні навантаження або розвантаження рухомого складу.

Таким чином, в ТТН записується не перелік товарів, а перелік вантажів і вантажних місць. Це можуть бути ящики, контейнери, піддони тощо. В такому разі додатково складається накладна чи інший подібний документ. Дані такої накладної записують в рядок ТТН «Супровідні документи на вантаж». Хоча залежно від особливостей кожного конкретного товару назва вантажу і товару може збігатися.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи для обліку експлуатації легкового автомобіля
    Підприємство придбаває легковий автомобіль. Які первинні документи потрібні для бухобліку експлуатації автомобіля підприємством?
    11.09.202564
  • Зміна назви вулиці в договорах
    Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?
    11.09.202538
  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 312
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202540
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025588