• Посилання скопійовано

Чи достатньо заявки та СМR для підтвердження факту надання послуг з міжнародного перевезення?

ТОВ (загальна система та ПДВ) здійснює транспортні перевезення за кордон. Відправили замовнику інвойс на повну суму, після чого отримали аванс (10.07), виїхала машина (всі документи для перетину кордону є) + заявка і CMR підписані клієнтом (15.07), отримали решту оплати 17.07. Чи буде достатньо, якщо інвойс на всю суму виписаний наперед, а в базі провести акт (15.07) на дату СМR? Як оформити первинні документи? Чи може бути підписаний акт виконаних робіт тільки постачальником, без підпису замовника?

Щодо експорту послуг пропонуємо наші матеріали:

В даному випадку бухоблік оплат та надання послуг ведеться за загальними правилами (офіційний курс USD є стабільним і дорівнює 36.5686 грн/ USD):

Зміст господарської операції

Д-т

К-т

Сума

10 липня отримано частковий аванс від іноземного замовника за інфойсом на суму 1600 USD, документ – банківська виписка

312

681

1000 USD

36568.60 грн

15 липня повністю надано транспортну послугу замовнику, документ – заявка, CMR

362

703

1600 USD

58509.76 грн

15 липня зараховано частковий аванс, отриманий 10 липня

681

362

1000 USD

36568.60 грн

17 липня отримано решту оплати за надану послугу, документ – банківська виписка

312

362

600 USD

21941.16 грн

Інвойс не є первинним документом і на його підставі не здійснюються записи в обліку, тож він складається на розсуд сторін. Якщо сторонам зручно складати інвойс на всю вартість транспортної послуги, то вони можуть це робити. Тоді в обліку виконавця всі оплати та документи про надання цієї послуги будуть проводитись на підставі цього одного інвойсу.

Оскільки замовником є нерезидент, то норми Цивільного кодексу України можуть застосовуватись в тому випадку, якщо сторони в договорі спеціально погодили це. Також в договорі з нерезидентом може передбачатися, що сторони застосовують цивільне законодавство країни нерезидента. Крім цього, в договорі бажано спеціально прописати документальне підтвердження операцій за таким договором, щоб не доводилося звертатися до загальних норм цивільного законодавства.

Зокрема, в Україні договір перевезення врегульований главою 64 ЦКУ. Згідно з ст. 909 ЦКУ, укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами). Складання акту наданих послуг при виконанні договору перевезення не передбачено нормами ЦКУ, тож такі акти складати не обов’язково.

Транспортна накладна CMR – це транспортний документ, найбільш широко використовуваний при міжнародних вантажних перевезеннях автомобільним транспортом. Транспортна накладна CMR виписується для підтвердження укладення договору перевезення, який визначає відповідальність відправника, перевізника та одержувача товару.

Отже, на нашу думку, в даному випадку достатньо заявки і CMR, підписаних замовником, оскільки це підтверджує укладання договору про перевезення і надання замовнику транспортної послуги.

***

Додатково пропонуємо інші матеріали на тему міжнародних перевезень:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    17.10.2025105
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.20251 134
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    13.10.2025163
  • Продаж товару посереднику: як оформити ТТН?
    Підприємство продає товар на умовах FCA підприємству-посереднику. Підприємство - посередник замовляє послуги перевезення і зі складу нашого підприємства товар одразу їде до кінцевого отримувача. Як в такому випадку заповнюються поля «Вантожовідправник» та «Вантажоотримувач» в ТТН? Як ТТН має виглядати з точки зору першого продавця (нашого підприємства), щоб підтвердити продаж?
    13.10.2025804
  • Опис нативної реклами в номенклатурі послуг
    Як правильно сформулювати назву та опис послуги "нативна реклама" у первинних документах (рахунок, акт) з метою коректного відображення в податковому та бухобліку, враховуючи специфіку цієї послуги?
    25.09.202549