• Посилання скопійовано

Чи достатньо заявки та СМR для підтвердження факту надання послуг з міжнародного перевезення?

ТОВ (загальна система та ПДВ) здійснює транспортні перевезення за кордон. Відправили замовнику інвойс на повну суму, після чого отримали аванс (10.07), виїхала машина (всі документи для перетину кордону є) + заявка і CMR підписані клієнтом (15.07), отримали решту оплати 17.07. Чи буде достатньо, якщо інвойс на всю суму виписаний наперед, а в базі провести акт (15.07) на дату СМR? Як оформити первинні документи? Чи може бути підписаний акт виконаних робіт тільки постачальником, без підпису замовника?

Щодо експорту послуг пропонуємо наші матеріали:

В даному випадку бухоблік оплат та надання послуг ведеться за загальними правилами (офіційний курс USD є стабільним і дорівнює 36.5686 грн/ USD):

Зміст господарської операції

Д-т

К-т

Сума

10 липня отримано частковий аванс від іноземного замовника за інфойсом на суму 1600 USD, документ – банківська виписка

312

681

1000 USD

36568.60 грн

15 липня повністю надано транспортну послугу замовнику, документ – заявка, CMR

362

703

1600 USD

58509.76 грн

15 липня зараховано частковий аванс, отриманий 10 липня

681

362

1000 USD

36568.60 грн

17 липня отримано решту оплати за надану послугу, документ – банківська виписка

312

362

600 USD

21941.16 грн

Інвойс не є первинним документом і на його підставі не здійснюються записи в обліку, тож він складається на розсуд сторін. Якщо сторонам зручно складати інвойс на всю вартість транспортної послуги, то вони можуть це робити. Тоді в обліку виконавця всі оплати та документи про надання цієї послуги будуть проводитись на підставі цього одного інвойсу.

Оскільки замовником є нерезидент, то норми Цивільного кодексу України можуть застосовуватись в тому випадку, якщо сторони в договорі спеціально погодили це. Також в договорі з нерезидентом може передбачатися, що сторони застосовують цивільне законодавство країни нерезидента. Крім цього, в договорі бажано спеціально прописати документальне підтвердження операцій за таким договором, щоб не доводилося звертатися до загальних норм цивільного законодавства.

Зокрема, в Україні договір перевезення врегульований главою 64 ЦКУ. Згідно з ст. 909 ЦКУ, укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами). Складання акту наданих послуг при виконанні договору перевезення не передбачено нормами ЦКУ, тож такі акти складати не обов’язково.

Транспортна накладна CMR – це транспортний документ, найбільш широко використовуваний при міжнародних вантажних перевезеннях автомобільним транспортом. Транспортна накладна CMR виписується для підтвердження укладення договору перевезення, який визначає відповідальність відправника, перевізника та одержувача товару.

Отже, на нашу думку, в даному випадку достатньо заявки і CMR, підписаних замовником, оскільки це підтверджує укладання договору про перевезення і надання замовнику транспортної послуги.

***

Додатково пропонуємо інші матеріали на тему міжнародних перевезень:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи для обліку експлуатації легкового автомобіля
    Підприємство придбаває легковий автомобіль. Які первинні документи потрібні для бухобліку експлуатації автомобіля підприємством?
    11.09.202564
  • Зміна назви вулиці в договорах
    Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?
    11.09.202538
  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 311
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202540
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025587