Видаткова накладна – це первинний документ, що підтверджує факт постачання товарів (товарно- матеріальних цінностей), як правило, від постачальника (продавця) до покупця.
Вимоги до видаткової накладної такі, як і до будь-якого іншого первинного документу. Згідно з ст. 9 Закону про бухоблік, первинний документ повинен містити, зокрема, особистий підпис та інші дані, які дають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь в здійсненні госпоперації. Несуттєві недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, і містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складений документ, зміст і обсяг господарської операції тощо.
ДФС у Харківській області у листі від 26.05.2017 р. №387/ІПК/20-40-14-10-17 зазначила, що якщо доставка товару здійснюється поштою за умови післяплати, то в момент отримання товару на поштовому відділенні покупець вносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця. Відповідний документ, що підтверджує факт оплати товару, у цьому випадку зобов'язане видавати поштове відділення. Документом, що свідчить про отримання того або іншого товару, буде видаткова накладна продавця, вкладена продавцем у посилку.
Факт постачання товару покупцю можна підтвердити також експрес-накладною, квитанцією, чеком, тощо, які видає Нова пошта, особливо, якщо вона містить всі необхідні реквізити первинного документу. Про те, що експрес-накладні "Нової пошти" підтверджують факт постачання і товару, і послуг з його перевезення визнано, зокрема, в ухвалах Харківського апеляційного адмінсуду від 17.05.2016 р. по справі №818/13/16 (ухвалі ВАСУ від 16.05.2017 р. №ДК800/27543/16) та Львівського апеляційного адмінсуду від 23.03.2017 р. по справі №876/9009/16.
Отже, наявність або відсутність первинних документів, так само як і помилки в їх оформленні, не є підставою для невизнання господарської операції, якщо є і інші документи, що підтверджують рух такого товару. Тому підприємству, у випадку претензії з боку податкової, потрібно бути готовим доводити факт здійснення реальної операції.
Оплата за придбані товари підтверджується банківськими виписками та прибутковими касовими документами, які містять реквізити первинного документу, у тому числі відомості про продавця: прізвище, ініціали та особистий підпис фізичної особи — покупця. Крім того, чинне законодавство не передбачає обов’язку зазначення у видатковій накладній ідентифікаційного коду чи номера телефону фізичної особи — покупця.
Щодо того, що з "Нової пошти" не повертаються видаткові накладні, які підтверджують ідентифікацію покупця, зазначимо, що на думку суду, викладеної в Постанові ВСУ від 05.11.2019 р. у справі №813/1923/16, твердження податкового органу про вчинення продажу товару неідентифікованим фізичним особам є необґрунтованими, а тому висновок про те, що реалізація такого товару не пов’язана з господарською діяльністю, є безпідставною.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити