• Посилання скопійовано

Ідентифікація покупця у видатковій накладній при продажу продукції через інтернет

Підприємство продає власну продукцією через свій інтернет- магазин. Розрахунки за товар проводяться: шляхом переказу коштів на р/р підприємства; карткою через інтернет; через "Нову пошту" та службу доставки "МІСТ ЕКСПРЕС" (при отриманні). Видаткова накладна з підписом покупця не повертається. Як в цьому випадку ідентифікувати покупця, щоб запобігти порушенням?

Видаткова накладна – це первинний документ, що підтверджує факт постачання товарів (товарно- матеріальних цінностей), як правило, від постачальника (продавця) до покупця.

Вимоги до видаткової накладної такі, як і до будь-якого іншого первинного документу. Згідно з ст. 9 Закону про бухоблік, первинний документ повинен містити, зокрема, особистий підпис та інші дані, які дають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь в здійсненні госпоперації. Несуттєві недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, і містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складений документ, зміст і обсяг господарської операції тощо.

ДФС у Харківській області у листі від 26.05.2017 р. №387/ІПК/20-40-14-10-17 зазначила, що якщо доставка товару здійснюється поштою за умови післяплати, то в момент отримання товару на поштовому відділенні покупець вносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця. Відповідний документ, що підтверджує факт оплати товару, у цьому випадку зобов'язане видавати поштове відділення. Документом, що свідчить про отримання того або іншого товару, буде видаткова накладна продавця, вкладена продавцем у посилку.

Факт постачання товару покупцю можна підтвердити також експрес-накладною, квитанцією, чеком, тощо, які видає Нова пошта, особливо, якщо вона містить всі необхідні реквізити первинного документу. Про те, що експрес-накладні "Нової пошти" підтверджують факт постачання і товару, і послуг з його перевезення визнано, зокрема, в ухвалах Харківського апеляційного адмінсуду від 17.05.2016 р. по справі № 818/13/16 (ухвалі ВАСУ від 16.05.2017 р. № ДК800/27543/16) та Львівського апеляційного адмінсуду від 23.03.2017 р. по справі № 876/9009/16.

Отже, наявність або відсутність первинних документів, так само як і помилки в їх оформленні, не є підставою для невизнання господарської операції, якщо є і інші документи, що підтверджують рух такого товару. Тому підприємству, у випадку претензії з боку податкової, потрібно бути готовим доводити факт здійснення реальної операції. 

Оплата за придбані товари підтверджується банківськими виписками та прибутковими касовими документами, які містять реквізити первинного документу, у тому числі відомості про продавця: прізвище, ініціали та особистий підпис фізичної особи — покупця. Крім того, чинне законодавство не передбачає обов’язку зазначення у видатковій накладній ідентифікаційного коду чи номера телефону фізичної особи — покупця.

Щодо того, що з "Нової пошти" не повертаються видаткові накладні, які підтверджують ідентифікацію покупця, зазначимо, що на думку суду, викладеної в Постанові ВСУ від 05.11.2019 р. у справі №813/1923/16, твердження податкового органу про вчинення продажу товару неідентифікованим фізичним особам є необґрунтованими, а тому висновок про те, що реалізація такого товару не пов’язана з господарською діяльністю, є безпідставною.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202483
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024102
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023121