• Посилання скопійовано

Який документ складається на відшкодування витрат, пов’язаних з орендою?

Згідно з договором оренди нерухомості, орендар має компенсувати орендодавцеві плату за землю, податок на нерухомість. Щокварталу орендодавець надає орендареві рахунки з сумою до відшкодування, які орендар оплачує. Чи можна на підставі такого рахунку відображати суми відшкодування в обліку орендаря?

Порядок документування для ситуації з відшкодуванням витрат за договором оренди чинне законодавство не регламентує. Тому сторони погоджують його самостійно. 

На практиці досить поширений варіант, коли на відшкодування витрат оформляють акт. Повторимося, застосування акту тут не обов’язкове. Якщо сторони погодили оформляти акт, то оформляється акт.

Якщо сторони погодили, що оформляється рахунок, який має оплатити орендодавець, то господарська операція відшкодування (компенсації) витрат відображатиметься в обліку сторін на підставі такого рахунку.

Для уникнення непорозумінь між сторонами порядок оформлення доцільно встановлювати договором.

Якщо сторони погодять оформляти рахунком, такий рахунок набуває статусу первинного документа. А тому має відповідати вимогам до первинного документа, встановленим ст. 9 Закону про бухоблік. Тобто, такий рахунок має містити обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Чинними нормативними документами типова форма рахунку не встановлена. Тому розробляючи власну форму рахунку, чи придбаваючи бланки рахунків на стороні, чи користуючись формами, які містить комп’ютерна програма, потрібно дивитися, щоб усі обов’язкові реквізити в рахунку були.

Поряд з цим, до рахунку доречно додавати документи, на підставі яких зроблені розрахунки витрат. Наприклад, у разі відшкодування витрат на сплату податку на нерухомість може прикладатися копія відповідної декларації тощо.

На підставі такого рахунку, погодженого сторонами, з доданими до нього документами, які підтверджують понесені орендодавцем витрати, орендар може відображати господарську операцію компенсації витрат в своєму бухгалтерському та податковому обліку. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202484
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024104
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023122