• Посилання скопійовано

Первинні документи, які підтверджують витрати підзвітної особи

Голова правління ОСББ закупає матеріали в Епіцентрі, розраховується корпоративною картою, бухгалтеру здає квитанцію еквайрингу (де вказано перші та останні чотири цифри карти), чек РРО та товарний чек, де зазначено що покупець-основний роздрібний покупець, і не вказано, що це куплено ОСББ. Чи правильно це?

Докладно про використання корпоративних карток ми писали тут.

Документами, що свідчать про фактичне здійснення господарських витрат з корпоративної картки, будуть стандартні документи - касовий чек РРО, товарний чек, закупівельний акт або інші. Ці документи долучаються до авансового звіту працівника – держателя корпоративної картки, на підставі якого кредитується рахунок 372 та виводиться сальдо розрахунків з працівником щодо отриманих та витрачених підзвітних коштів.

В даному випадку продавець видає чек РРО встановленої форми, у якому не передбачено зазначення найменування покупця. Чека РРО цілком достатньо для підтвердження витрат, понесених підзвітною особою, тому оформлення товарного чека не є обов’язковим. Також не потрібно додавати будь-яку іншу інформацію до чека РРО, крім тієї, яка в ньому вже є. Квитанцію POS-терміналу також не обов’язково додавати до авансового звіту. 

В тих випадках, коли підзвітна особа придбаває товари у такого СГ, який не зобов’язаний застосовувати РРО і, відповідно, не видає чеки РРО, такі придбання можуть підтверджуватися товарним чеком. Оскільки придбання здійснює саме підзвітна особа, яка з точки зору продавця є фізособою - кінцевим покупцем, ми не вбачаємо порушення в тому, що у товарному чеку буде зазначено «кінцевий покупець». Такий товарний чек додається до авансового звіту з метою підтвердження понесених витрат.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202525
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.2025677
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202554
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 772
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202541