Об'єкт придбаний та введений в експлуатацію наприкінці січня 2017 року
Об'єкти на практиці майже ніколи не передаються в експлуатацію з 1 числа певного періоду (місяця, кварталу, року). Тому в бухобліку вироблено правило, що амортизація починається з наступного звітного періоду (з 1 числа місяця, кварталу, року).
Для підприємців такого правила немає, але якщо використати за аналогією правило, що діє для юридичних осіб і зафіксоване в п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби», то амортизацію об'єкта слід починати з наступного місяця після введення в експлуатацію об'єкта. Наприклад, об'єкт введено в експлуатацію в січні, амортизація його починається з 1 лютого.
Але підхід, установлений в П(С)БО 7 для юридичних осіб, розрахований на щомісячне нарахування амортизації. Як зазначалося вище, підприємцю також, найімовірніше, не обійтися без щомісячного нарахування амортизації, тому відповідний підхід цілком можливо застосовувати за аналогією.
Об'єкти, які придбані до 2017 року
мортизувати об'єкти, придбані і введені або придбані і не введені в експлуатацію до 1 січня 2017 року. У перехідних положеннях Закону №1797 законодавець не прописав щодо цього взагалі нічого.
За логікою такі об'єкти необхідно амортизувати (як показано в прикладі), однак незрозуміло, чи треба враховувати періоди експлуатації, коли амортизація, по суті, не дозволялася (2015 — 2016 рр.).
Приклад Підприємець у грудні 2016 р. придбав і розпочав експлуатувати мобільний телефон вартістю 20000 грн. Вважаючи, що об'єкт можна амортизувати згідно зі змінами з 1 січня 2017 р., підприємець установив для нього строк корисного використання 5 років (мобільний телефон належить до інших основних засобів, він не є передавальним пристроєм, адже передавальні пристрої — це капітальніші споруди, нафтопроводи, лінії електричних передач, телефонні мережі та станції) і в 2017 р. нарахував річну суму амортизації 4000 грн. Підприємець включає цю суму до витрат у кожному місяці 2017 р. у розмірі 1/12 річної суми амортизації:
4000 грн : 12 міс. = 333,33 грн/міс.
Але на нашу думку, в цьому питанні без уточнюючих змін до законодавства та/або узагальнюючих податкових консультацій не обійтися. Проте ще є час, адже підприємець подає звітність раз на рік, і до кінця 2017 року ситуація, сподіваємося, з'ясується.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити