• Посилання скопійовано

Оплата корпоративною карткою послуг нерезидента у валюті

З корпоративної картки, яка емітована на ім’я директора і прив'язана до поточного рахунку, сплачено передплату за проїзд по платним дорогам у валюті євро, наприклад, 03.03.2023 р. У виписці банку ці кошти списані через 3 – 5 днів, оплата постачальнику послуг надійшла 03.03.2023 р. і підприємство отримало право проїзду. Якою датою і за яким курсом складати авансовий звіт?

На нашу думку, оскільки в даному випадку відбувається розрахунок платіжною карткою за допомогою еквайрингової технології, то це розрахункова операція, у якій підприємство є клієнтом певного сервісу. Оскільки розрахунок відбувається платіжною карткою, емітованою до рахунку підприємства і  держателем якої є директор, цю операцію слід розглядати як розрахунки з підзвітною особою, яка оплатила карткою певні послуги. При цьому прямі розрахунки підприємства з постачальником послуг не виникають.

 

Подання авансового звіту про витрати до 1 квітня 2023 року

За операціями, які були здійснені до 1 квітня 2023 року, авансовий звіт складається у строки, визначені пп. 170.9.2 ПКУ (у редакції, що діяла до 01.04.2023 р.): до закінчення п'ятого банківського дня, що настає за днем, у якому працівник завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт. Отже, директор повинен подати авансовий звіт до закінчення 5-го банківського дня після проведення оплати. У більшості випадків до цього строку вже будуть списані кошти з рахунка – див. таблицю нижче.

Як консультують податківці: «відшкодування витрат на відрядження за кордоном за умови наявності підтверджуючих документів здійснюється в національній валюті держави, до якої відряджається працівник, або у доларах США/євро, або у гривневому еквіваленті за офіційним курсом НБУ на дату отримання авансу – у разі якщо фактичні витрати працівника в іноземній валюті відповідають сумі отриманого авансу». Це правило можна застосувати і в даному випадку: адже списана сума з рахунку (згідно виписки банку) відповідає фактичним витратам держателя картки (згідно документа про оплату послуг).

Подання документів про витрати після 1 квітня 2023 року

З 1 квітня 2023 року діє нова редакція пп. 170.9 ПКУ. А саме, відповідно до пп. 170.9.3 ПКУ документальне підтвердження суми фактичних витрат відбувається шляхом надання підтвердних документів. У разі використання платіжної картки підзвітна особа – держатель картки надає документи до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому підзвітна особа завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, яка видала кошти під звіт (в даному випадку ця особа є власником рахунку, до якого емітовано картку).

У разі якщо під час виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував для проведення розрахунків платіжний інструмент (картку) та списання коштів за понесеними витратами здійснюється надавачем платіжних послуг пізніше дати, коли платник податку завершує виконання окремої цивільно-правової дії, строки, установлені цим підпунктом, продовжуються на один календарний місяць.

Відповідно до пп. 170.9.4 ПКУ у разі, якщо під час виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував платіжні інструменти для проведення розрахунків у безготівковій формі та за відсутності оподатковуваного доходу, звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, не складається і не подається. Звертаємо увагу, що це не скасовує обов’язку подання підтвердних документів.

Отже, директор може надати документ про оплату послуг до кінця наступного місяця, і на дату надання такого документу підприємство зможе визнати відповідні витрати. Авансовий звіт в цьому випадку не подається. Таким підтверджуючим документом в даному випадку буде електронний документ, який надає постачальник послуг при оплаті. 

Новий порядок документування витрат, здійснених через підзвітну особу, не впливає на бухоблік операцій – він буде такий самий, як і до 1 квітня 2023 року (див. таблицю нижче).

 

ПДВ

З метою оподаткування ПДВ потрібно визначити місце надання послуг. На нашу думку, тут потрібно застосовувати пп. 186.4 ПКУ: місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пп. 186.2, 186.3 і 186.3-1 ПКУ, оскільки така послуга, як право проїзду платними шляхами, не зазначена у цих пунктах. В даному випадку постачальник – нерезидент, тож місце постачання послуги – за межами митної території України і тому ПДВ на такі послуги не нараховується.

Бухоблік розрахунків за послуги у валюті за допомогою корпоративної картки (суми умовні)

Зміст господарської операції

Дт

Кт

Сума, грн

03.03.2023 – директор сплатив карткою за послуги, отримав електронний чек або квитанцію, у якій зазначено найменування та вартість послуг – 500 євро. Підприємство отримало доступ до оплачених послуг. В обліку підприємства ця подія ще не відображається

--

--

--

09.03.2023 – з гривневого рахунку підприємства списано кошти за курсом обслуговуючого банку. Цей курс можна отримати, розділивши списану суму гривень на валютну суму, яка була сплачена за послуги: 20600 грн / 500 євро = 41,2 грн/євро. Цю операцію слід розглядати як видачу авансу директору, оскільки кошти списані з рахунку за операцією, що ініційована за допомогою його картки. Списання коштів на Дт 372 проводиться за офіційним курсом НБУ на 09.03.2023 – 500 євро * 38,5671 грн/євро = 19283,55 грн

372

311

19283,55

Різниця між фактичним курсом списання коштів з рахунку та офіційним курсом НБУ відноситься на витрати від курсових різниць: 20600 – 19283,55 = 1316,45 грн

945

311

1316,45

10.03.2023 – директор подає авансовий звіт з документами про витрати (до 01.04.2023) або тільки документи про витрати (починаючи з 01.04.2023). Підприємство списує їх до складу витрат залежно від призначення поїздок. Якщо складно розподілити вартість послуг між окремими поїздками або видами діяльності (виробництво, заготівля запасів, доставка товару), вартість цього сервісу можна списувати на рах. 92 як загальногосподарські витрати. Сума витрат у валюті – 500 євро, курс НБУ береться на дату видачі авансу – 38,5671 грн/євро.

23, 91, 92, 93

372

19283,55

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Дозвіл на спеціальне водокористування: хто повинен подавати декларацію з рентної плати
    Дозвіл на спеціальне водокористування видано юридичній особі - головному підприємству. Первинним водокористувачем є філія - юридична особа. Хто повинен подавати декларацію з рентної плати?
    18.07.202430
  • Повідомлення в ТЦК щодо виключеного з військового обліку працівника
    Підприємство приймає на роботу працівницю, яка виключена з військового обліку на підставі пп. "г" п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону про військовий облік. Чи потрібно вести військовий облік щодо неї і подавати повідомлення до ТЦК?
    16.07.2024920
  • Коли вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення?
    У 2013 році підприємство почало будівництво виробничого приміщення, накопичуючи витрати на субрахунку 151. 20.06.2024 р. отримано за зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва декларацію про готовність об’єкта до експлуатації (форма СС1). Ця декларація поки не зареєстрована в Реєстрі речових прав. Чи можна 20.06.2024 р. вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення в бухобліку та починати амортизувати?
    04.07.202490
  • Як повернути постачальнику залізничний вагон з товаром, який не був прийнятий покупцем?
    ТОВ "А" – постачальник відправив ТОВ "Б" – покупцю 25.05.2024 р. товар залізничним транспортом безпосередньо з заводу виробника. Вагон прибув 04.06.2024 р. Після огляду виявлено, що товар невідповідної якості і він одразу був переадресований виробнику. Витрати з доставки оплачує постачальник. Розкредитування та переадресацію вагону проводить ТОВ "А". За результатами огляду складено акт невідповідності. Постачальник – ТОВ "А" наполягає скласти ВН на отримання від 25.05.2024 р. та 04.06.2024 р. на повернення. Чи правомірна вимога постачальника?
    24.06.2024261
  • Земельна ділянка не використовувалася протягом року, що з витратами на оренду?
    Підприємство не використовувало земельну ділянку в поточному році. Чи можна витрати на її оренду включити до складу витрат під урожай наступного року?
    11.04.202479