• Посилання скопійовано

Як профспілці оформити придбання меблів для підприємства?

Профспілка (неприбуткова організація) отримала від підприємства кошти для придбання путівок для дітей працівників членів профспілки, на відпочинок в оздоровчому центрі, що на балансі підприємства. Але внаслідок карантину центр не працює і путівки не можуть бути придбані. Чи можна замість путівок купити меблі і передати центру?

Якщо профспілка придбає меблі і передасть їх оздоровчому центру, таку операцію можна розцінювати як пожертву чи благодійну допомогу (безоплатну передачу майна), яку профспілка надасть іншій юридичній особі.

 

Чи має право вона це робити?

Відповідно до ст. 14 Закону про профспілку, профспілки діють відповідно до законодавства та своїх статутів. Статут повинен містити, серед іншого, джерела надходження (формування) коштів профспілки та напрями їх використання (п. 9 ст. 14 Закону про профспілку). 

Відповідно до ст. 34 Закону, профспілки можуть мати у власності кошти та інше майно, необхідне для здійснення їх статутної діяльності. Кошти можуть надходити як пожертвування, членські внески тощо.

Від імені членів профспілки розпорядження коштами, іншим майном профспілок, їх об'єднань, що належить їм на праві власності, здійснюють виборні органи профспілки або об'єднання, створені відповідно до їх статуту чи положення (загальні збори, конференції, з'їзди тощо) (ст. 34 Закону про профспілку).

З метою реалізації статутних завдань профспілки, їх об'єднання, які є юридичними особами, можуть здійснювати необхідну господарську та фінансову діяльність шляхом надання безоплатних послуг, робіт (ст. 35 Закону про профспілку).

З наведеного випливає, що можливість надавати пожертву чи благодійну допомогу іншій юридичній особі має прописуватися в статуті профспілки. З іншої сторони, такі операції не вписуються в завдання профспілкових організацій. Згідно з Законом про профспілки, основне завдання цих організацій полягає у захисті інтересів членів профспілки, представленні їх інтересів, наданні членам профспілки різноманітних видів соціальної, матеріальної підтримки тощо.

Тобто можливість здійснення операцій з надання пожертви чи благодійної допомоги іншим юридичним особам під великим питанням. Поряд з цим, скоріш за все, подібні операції прямо в статуті профспілки не прописані. Можна припустити, що їх можна здійснити, але дозвіл на це має дати вищий орган профспілки – як правило, загальні збори членів.

Як правило, в статуті профспілки записують, що кошти профспілки витрачаються згідно з кошторисом, затвердженим зборами членів профспілки. Таким чином, якщо надання меблів буде підтверджено кошторисом, затвердженим загальними зборами, профспілка в принципі може здійснити таку операцію.

Але чи може вона використати таким чином кошти, які отримала для конкретної цілі – придбати путівки?

Якщо профспілка отримала кошти від підприємства для витрачання їх на конкретні ціла (придбання путівок), з точки зору ЦКУ така операція вписується в поняття пожертви – дарування грошей для досягнення певної мети (див. ст. 729 ЦКУ). Причому відповідно до ст. 730 ЦКУ пожертвувач (підприємство) має право контролювати використання пожертви для цієї мети, а якщо використання пожертви за призначенням неможливе, за згодою пожертвувача пожертву можна використати за іншим призначенням.

Таким чином, якщо пожертвувач внаслідок неможливості профспілки придбати путівки просить використати пожертву для придбання меблів, профспілка в принципі може виконати таке прохання. Очевидно, що зі сторони підприємства до профспілки має надійти лист з таким проханням. На підставі листа профспілка може придбати меблі і передати їх підприємству за накладною чи актом.

Але замість придбання меблів профспілка може повернути кошти підприємству, а останнє на ці кошти придбає меблі самостійно. Цей варіант краще вписується в концепцію профспілки, завдання якої не забезпечувати меблями інші юридичні особи, а захищати трудові права працівників членів профспілки і надавати їм різноманітні соціальні виплати, пільги.

Оформити повернення можна таким чином. Профспілка пише листа на ім’я підприємства, де пише про неможливість придбання путівок за отримані кошти і пропонує повернути кошти. У відповідь підприємство надсилає листа про згоду прийняти кошти. На підставі цих листів профспілка повертає кошти.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Дозвіл на спеціальне водокористування: хто повинен подавати декларацію з рентної плати
    Дозвіл на спеціальне водокористування видано юридичній особі - головному підприємству. Первинним водокористувачем є філія - юридична особа. Хто повинен подавати декларацію з рентної плати?
    18.07.202430
  • Повідомлення в ТЦК щодо виключеного з військового обліку працівника
    Підприємство приймає на роботу працівницю, яка виключена з військового обліку на підставі пп. "г" п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону про військовий облік. Чи потрібно вести військовий облік щодо неї і подавати повідомлення до ТЦК?
    16.07.2024919
  • Коли вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення?
    У 2013 році підприємство почало будівництво виробничого приміщення, накопичуючи витрати на субрахунку 151. 20.06.2024 р. отримано за зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва декларацію про готовність об’єкта до експлуатації (форма СС1). Ця декларація поки не зареєстрована в Реєстрі речових прав. Чи можна 20.06.2024 р. вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення в бухобліку та починати амортизувати?
    04.07.202490
  • Як повернути постачальнику залізничний вагон з товаром, який не був прийнятий покупцем?
    ТОВ "А" – постачальник відправив ТОВ "Б" – покупцю 25.05.2024 р. товар залізничним транспортом безпосередньо з заводу виробника. Вагон прибув 04.06.2024 р. Після огляду виявлено, що товар невідповідної якості і він одразу був переадресований виробнику. Витрати з доставки оплачує постачальник. Розкредитування та переадресацію вагону проводить ТОВ "А". За результатами огляду складено акт невідповідності. Постачальник – ТОВ "А" наполягає скласти ВН на отримання від 25.05.2024 р. та 04.06.2024 р. на повернення. Чи правомірна вимога постачальника?
    24.06.2024261
  • Земельна ділянка не використовувалася протягом року, що з витратами на оренду?
    Підприємство не використовувало земельну ділянку в поточному році. Чи можна витрати на її оренду включити до складу витрат під урожай наступного року?
    11.04.202479