• Посилання скопійовано

Чи можна перерахувати ПФД або заборгованість за авансовими звітами на зарплатну картку працівника?

Чи можна перерахувати ПФД або заборгованість за авансовими звітами на зарплатну картку працівника? Якщо працівник отримував ПФД за різними договорами, чи може така ПФД визнаватися оподатковуваним доходом? Які документи слід оформити?

Платіжна картка - це електронний платіжний засіб і вона має таке визначення: це платіжний інструмент, який надає його держателю можливість за допомогою платіжного пристрою отримати інформацію про належні держателю кошти та ініціювати їх переказ (пп. 1.14 ст. 1 Закону про платіжні системи).

«Ініціювати переказ» - це означає провести розрахунок карткою за допомогою POS-терміналу чи інтернет-еквайрингу, а також зняти готівку з карткового рахунку у банкоматі чи в касі банку. Ініціювати переказ може лише держатель картки, оскільки платіжні картки можуть використовуватися лише особисто їх держателями. Держателю картки не можна передавати її іншим особам та повідомляти ім ПІН-код картки (п. 1, п. 2 розділу VI Положення №705).

Тобто функції платіжної картки вельми обмежені – вона використовується для перегляду залишку на рахунку та для ініціації платежу. Тобто картка – це не рахунок, а лише засіб доступу до нього.

Кожна платіжна картка «прив’язана» до певного банківського рахунку, що відкривається у банку фізичній або юридичній особі. Тож говорячи про перерахування коштів «на картку» або витрачання їх «з картки», ми маємо на увазі перерахування коштів на банківський рахунок, до якого відкрито картку, або списання коштів з такого рахунку внаслідок розрахунків за допомогою POS-терміналу чи інтернет-еквайрингу, а також зняття готівки.

Держателем платіжної картки (електронного платіжного засобу) може бути лише фізична особа, яка на законних підставах використовує картку для ініціювання переказу коштів з відповідного рахунку в банку або здійснює інші операції із застосуванням такої картки (пп. 1.4 ст. 1 Закону про платіжні системи).

Власні картки працівників – це картки, які випущені до банківських рахунків, що належать праціникам. «Зарплатна картка» за своєю суттю не відрізняється від інших платіжних карток, що банки пропонують фізичним особам. «Зарплатний проект», «зарплатна картка» - це лише комерційні назви конкретного банківського продукту, який має особливі тарифи на обслуговування, що найбільш зручні саме для отримання зарплатних виплат фізособі від її роботодавця. Тож на зарплатну картку (точніше, на рахунок, до якого вона випущена) так само можна перераховувати будь-які платежі, крім заробітної плати – фінансову допомогу, підзвітні кошти, заборгованість за авансовими звітами тощо, як і на будь-яку іншу картку або рахунок, що належить фізичній особі.

Для того, щоб поворотна фінансова допомога, яка перераховується на рахунок працівника (незалежно від того, чи він отримує на цей рахунок заробітну плату, чи ні), не вважалася оподатковуваним доходом, вона повинна бути правильно оформлена.

По-перше, з працівником слід укласти письмовий договір про надання поворотної фінансової допомоги. У цьому договорі можна зазначити банківські реквізити працівника, на які буде перераховуватися фінансова допомога. Це не обов’язково, але й зайвою така інформація не буде.

По-друге, слід правильно сформулювати призначення платежу при перерахуванні фіндопомоги працівнику. У призначенні платежу слід зазначити, що цей платіж є фінансовою допомогою, також навести дату і номер договору. Наприклад, формулювання призначення платежу може бути таким: «Надання поворотної фінансової допомоги згідно договору №123 від 25.09.2019 р. Без ПДВ».

Крім цього, варто дотримуватися строків повернення фіндопомоги згідно з договором. У разі необхідності строки повернення фіндпомоги можуть бути змінені шляхом підписання додаткової угоди до договору.

Вважаємо, що при дотриманні цих умов суми поворотної фіндопомоги не можуть бути визнані оподатковуваним доходом фізособи – отримувача такої допомоги.

Підставою для повернення коштів за авансовим звітом є сам такий авансовий звіт, за яким виникла заборгованість. У цьому разі в призначенні платежу слід навести дату та номер авансового звіту, за яким погашається заборгованість: «Погашення заборгованості за авансовим звітом №123 від 25.09.2019 р. Без ПДВ».

 ***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Дозвіл на спеціальне водокористування: хто повинен подавати декларацію з рентної плати
    Дозвіл на спеціальне водокористування видано юридичній особі - головному підприємству. Первинним водокористувачем є філія - юридична особа. Хто повинен подавати декларацію з рентної плати?
    18.07.202430
  • Повідомлення в ТЦК щодо виключеного з військового обліку працівника
    Підприємство приймає на роботу працівницю, яка виключена з військового обліку на підставі пп. "г" п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону про військовий облік. Чи потрібно вести військовий облік щодо неї і подавати повідомлення до ТЦК?
    16.07.2024920
  • Коли вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення?
    У 2013 році підприємство почало будівництво виробничого приміщення, накопичуючи витрати на субрахунку 151. 20.06.2024 р. отримано за зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва декларацію про готовність об’єкта до експлуатації (форма СС1). Ця декларація поки не зареєстрована в Реєстрі речових прав. Чи можна 20.06.2024 р. вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення в бухобліку та починати амортизувати?
    04.07.202490
  • Як повернути постачальнику залізничний вагон з товаром, який не був прийнятий покупцем?
    ТОВ "А" – постачальник відправив ТОВ "Б" – покупцю 25.05.2024 р. товар залізничним транспортом безпосередньо з заводу виробника. Вагон прибув 04.06.2024 р. Після огляду виявлено, що товар невідповідної якості і він одразу був переадресований виробнику. Витрати з доставки оплачує постачальник. Розкредитування та переадресацію вагону проводить ТОВ "А". За результатами огляду складено акт невідповідності. Постачальник – ТОВ "А" наполягає скласти ВН на отримання від 25.05.2024 р. та 04.06.2024 р. на повернення. Чи правомірна вимога постачальника?
    24.06.2024261
  • Земельна ділянка не використовувалася протягом року, що з витратами на оренду?
    Підприємство не використовувало земельну ділянку в поточному році. Чи можна витрати на її оренду включити до складу витрат під урожай наступного року?
    11.04.202479