• Посилання скопійовано

Відображаємо в бухобліку витрати на позов до суду та виплати, отримані від боржника

Як відображати в бухобліку сплату судового збору, а також інших нарахувань під час виконавчого провадження? Як відображати наступне відшкодування такого збору у разі прийняття рішення на користь підприємства?

Відповідно до п. 18 П(С)БО 16 витрати на врегулювання спорів у судових органах належать до адміністративних витрат. Оскільки це витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, вони відображаються у складі витрат того звітного періоду, у якому вони були здійснені (п. 7 П(С)БО 16). На такий підхід звертає увагу також  ДФС у Чернігівській області у п. 4 листа від 11.02.2016 р. №482/10/25-01-15-02-09.

При цьому Управління державної виконавчої служби роз’яснює: якщо стягнуті з боржника витрати виконавчого провадження були здійснені за рахунок авансового внеску стягувача, ці кошти перераховуються стягувачу як повернення авансового внеску. 

Інформація про штрафи, пені, неустойки та інші санкції за порушення господарських договорів, які визнані боржником або щодо яких одержані рішення суду, арбітражного суду про їх стягнення, а також про суми з відшкодування зазнаних збитків узагальнюється на субрахунку 715 "Одержані штрафи, пені, неустойки", тобто відносяться до інших операційних доходів. Підставою для визнання такого доходу у цьому випадку буде відповідне рішення суду і бухгалтерська довідка, яка при цьому складається.  

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Сплачено судовий збір при поданні позовної заяви майнового характеру у розмірі 1,5 % ціни позову (600 тис. грн х 1,5 %)

685

311

9000,00

Віднесено до адміністративних витрат звітного періоду сплачений судовий збір

92

685

9000,00

Сплачено авансовий внесок при відкритті виконавчого провадження у розмірі 2 % суми, що підлягає стягненню (600 тис. грн х 2,0 %)

685

311

12000,00

Сума пені у розмірі 3 % суми зобов'язання (600 тис. грн х 3,0 %) та сума судового збору, які боржник має оплатити за рішенням суду

374

715

27000,00

Сума авансового внеску повертається підприємству (якщо усі витрати виконавчого провадження стягнуті з боржника)

311

685

12000,00

Отримано від боржника відшкодування сум судового збору та сума пені

311

374

27000,00

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202413
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024324
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453