• Посилання скопійовано

Витрати на будівництво складського приміщення: нюанси відображення в бухобліку

ТОВ здійснює будівництво складу для власних потреб. Як відображаються витрати, пов'язані з отриманням дозволу на будівництво, орендою ОЗ для будівництва та закупівлею матеріалів? Як відобразити в обіку введення в експлуатацію такої будівлі та коли нараховувати амортизацію?

Згідно з п. 8 П(С)БО 7 первісна вартість об'єкта основних засобів складається, зокрема, з: 

  • сум, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційних  зборів, державного мита та аналогічних платежів, що здійснюються у зв'язку  з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • інших витрат, безпосередньо пов'язаних з доведенням основних засобів  до  стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.

Отже, всі витрати, що понесені у зв’язку із будівництвом такого складу включаються до первісної вартості такого ОЗ.

Водночас, відповідно до Інструкції №291 на субрахунку 151 "Капітальне будівництво" відображаються витрати на будівництво, що здійснюється як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства. Отже, в бухобліку підприємства всі витрати на будівництво складу до його завершення акумулюються на субрахунку 151.

Відповідно до п. 10 Методрекомендацій №561, підставою для зарахування на баланс ОЗ є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів. Отримані ОЗ розподіляються за групами та відповідними субрахунками (згідно з Інструкцією №291).

Нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного  використання.

Отже, амортизувати витратити, понесені підприємством на будівництво складу, потрібно розпочинати тільки у наступному місяці після введення такого об’єкту ОЗ в експлуатацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.202524
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.202558
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025113
  • Зміна митного режиму з тимчасового ввезення на імпорт: облік та ПДВ
    Як у декларації з ПДВ відобразити обсяги придбання та сплачений податок при зміні митного режиму з тимчасового ввезення на імпорт, враховуючи раніше сплачені відсотки? Які бухгалтерські проведення слід зробити, якщо ці відсотки були віднесені на витрати?
    24.06.202529
  • Списання витрат на ремонт орендованого транспорту без компенсації
    Підприємство орендує авто у фізособи. За договором, підприємство зробило капітальний ремонт, а власник має компенсувати його вартість після повернення авто, за залишковою вартістю з урахуванням зносу. Після ремонту минуло 5 років, авто не поверталося. Чи потрібно компенсувати вартість першого капітального ремонту? Які податкові наслідки та чи можна зменшити податкове навантаження?
    24.06.202560