• Посилання скопійовано

Витрати на будівництво складського приміщення: нюанси відображення в бухобліку

ТОВ здійснює будівництво складу для власних потреб. Як відображаються витрати, пов'язані з отриманням дозволу на будівництво, орендою ОЗ для будівництва та закупівлею матеріалів? Як відобразити в обіку введення в експлуатацію такої будівлі та коли нараховувати амортизацію?

Згідно з п. 8 П(С)БО 7 первісна вартість об'єкта основних засобів складається, зокрема, з: 

  • сум, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційних  зборів, державного мита та аналогічних платежів, що здійснюються у зв'язку  з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • інших витрат, безпосередньо пов'язаних з доведенням основних засобів  до  стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.

Отже, всі витрати, що понесені у зв’язку із будівництвом такого складу включаються до первісної вартості такого ОЗ.

Водночас, відповідно до Інструкції №291 на субрахунку 151 "Капітальне будівництво" відображаються витрати на будівництво, що здійснюється як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства. Отже, в бухобліку підприємства всі витрати на будівництво складу до його завершення акумулюються на субрахунку 151.

Відповідно до п. 10 Методрекомендацій №561, підставою для зарахування на баланс ОЗ є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів. Отримані ОЗ розподіляються за групами та відповідними субрахунками (згідно з Інструкцією №291).

Нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного  використання.

Отже, амортизувати витратити, понесені підприємством на будівництво складу, потрібно розпочинати тільки у наступному місяці після введення такого об’єкту ОЗ в експлуатацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю: як облікувати?
    Благодійний фонд планує придбати інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю. Чи може кошти на купівлю за запитом на цільове фінансування дати юрсоба? Як в бухобліку фонду відобразити отримання коштів, придбання авто і його використання? Якими документами підтверджувати, що витрати на використання авто – це не адміністративні витрати, які повинні бути в межах 20%?
    14.04.202511
  • Чи можна залишок рахунку 23 врахувати у складі собівартості продукції?
    Дохід сільгосппідприємства за минулий рік перевищив 40 млн грн, тому воно з цього року перейшло на квартальний податковий період. Станом на 31.03.2025 р. на рахунку 23 зібралися витрати, що стосуються урожаю поточного року, при отриманні якого планується реалізація готової продукції. Разом з цим, у I кварталі 2025 року отримано дохід від реалізації продукції, виробленої у минулому році. Чи можна залишок рахунку 23 відобразити у складі собівартості реалізованої продукції у I кварталі 2025 року?
    10.04.2025664
  • Коли визнавати дохід при наданні пакету послуг з річного обслуговування авто?
    ТОВ реалізує річний комплексний пакет послуг з обслуговування вантажного авто за фіксованою ціною. Клієнт сплачує наперед і має право протягом року необмежено користуватись зазначеними послугами (діагностика, монтаж/демонтаж, балансування тощо) без додаткової оплати. Як у даному випадку визнати дохід та оподаткувати?
    10.04.2025121
  • Коли можна списати арештоване майно?
    Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?
    09.04.202538
  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    07.04.2025107