• Посилання скопійовано

Нюанси списання заборгованості за імпортований товар перед постачальником-нерезидентом

Станом на 01.12.2017 р. у бухобліку є заборгованість перед постачальником – нерезидентом за придбаний у нього товар. Проведено звірку з постачальником та підтверджено відсутність заборгованості. Очевидно, її було погашено, але первинні документи були втрачені. Як списати таку заборгованість?

Запитання:

Станом на 01.12.2017 р. за кредитом субрахунку  632 обліковується заборгованість перед нерезидентом – постачальником товару. Товар було отримано у 2015 році або раніше, його  було ввезено в Україну, сплачено митні платежі та "імпортний" ПДВ, який скоріш за все було включено до податкового кредиту. 

Підприємство провело звірку з постачальником – нерезидентом, за результатами якої підтверджено відсутність заборгованості. Первинних документів, які підтверджують факт погашення заборгованості, також немає. Як списати таку заборгованість? 

 

Відповідь:

Для списання такої заборгованості слід зробити записи в бухобліку:

  • Дт 632 "Розрахунки з іноземними постачальниками";
  • Кт 717 "Дохід від списання кредиторської заборгованості".

Отже, дохід від списання кредиторської заборгованості буде включено до фінрезультату, з якого сплачуватиметься податок на прибуток.

Зобов’язання з ПДВ відповідно до  п. 198.5 ПКУ не виникають, якщо товари, що були отримані від цього постачальника, були використані в оподатковуваних операціях. Списання кредиторської заборгованості у даному випадку не спричиняє виникнення ПДВ-зобов'язань.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.20248
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202457
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202430
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202439
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202441