• Посилання скопійовано

Старі оплачені витрати в обліку підприємця -"загальносистемника"

Підприємець - "загальносистемник", платник ПДВ, у 2016 р. сплатив аванс за оренду за грудень 2017 р. У грудні отримано акт виконих робіт. Чи може підприємець віднести цю суму до витрат за 2017 р.? Як та у якому періоді відносяться суми до витрат у такого підприємця? Коли оплата та акт виконаних робіт відносяться до різних звітніх періодів?

Основою обліку "загальносистемника" є ведення ним Книги обліку доходів і витрат, воно регламентовано Порядком №481. "Загальносистемники" мають право вести книгу у паперовому або електронному вигляді, а записи здійснювати за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід (п. 2 та п. 5 Порядку №481). Зверніть увагу: немає доходу — записи у книзі не здійснюються, навіть якщо витрати цього дня було понесено.

Для визначення доходу застосовується касовий метод. Датою отримання доходу у "загальносистемника" є дата фактичного надходження виручки за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги. "Загальносистемник" нічим не обмежений у формі розрахунків (на відміну від "єдинника", який не може проводити негрошові розрахунки). Щодо витрат, то вони мають бути документально підтверджені. У обліку "загальносистемника" знаходять відображення тільки оплачені витрати. Документальним підтвердженням є платіжні доручення, квитанції, касові ордери, фіскальні чеки та інші документи, що можуть підтвердити факт оплати товарів, робіт, послуг. Якщо "загальносистемник" здійснив бартерні операції або взаємозалік, то при визначенні чистого доходу він може включити до складу витрат вартість відвантаженого товару, робіт, послуг.

Як бачимо, для "загальносистемника" є ряд умов, виконання яких дозволить включити суми до складу витрат: вони обов’язково мають бути оплачені, документально підтверджені та бути пов’язані із доходом. Всі ці умови у даному разі дотримані. Отже, проплачену у грудні 2016 р. суму за оренду у грудні 2017 р. можна включити до складу витрат за підсумками грудня 2017 р. Підтверджують це й податківці в "ЗІР", підкатегорія 104.05 .

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кловская Юлия

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи потрібно дисконтувати заборгованість за відсотками, яка не виплачується кілька років?
    У 2020 р. юрособа-резидент отримала від засновника юрособи-нерезидента, який володіє 80% акцій, відсоткову позику строком на 1 рік. Кожний рік договір продовжувався ще на рік. Позика досі не повернута. Відсотки нараховуються, але не перераховуються позичальнику згідно з п. 17 Постанови НБУ від 24.02.2022 р. №18. Чи правомірно заборгованість з виплати відсотків вважати довгостроковою та дисконтувати?
    Сьогодні 14:1197
  • Які витрати включаються до 50% витрат за пп. 14.1.159 ПКУ?
    Підприємство, основним видом діяльності якого є торгівля, закуповує в одного нерезидента товар обсягом понад 75% усього імпорту. Які операції, пов'язані з придбанням, включаються до 50% загальної вартості продукції (товарів, робіт, послуг) за нормами пп. 14.1.159 ПКУ? Чи враховуються тут інші статті витрат, наприклад, заробітна плата тощо?
    Сьогодні 13:4022
  • Особливості бухгалтерського обліку неприбуткової організації
    Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити в бухобліку неприбуткової організації: оприбуткування благодійної та безповоротної фіндопомоги; грошову допомогу членам організації; списання витрат на проведення благодійних заходів (в т.ч. чай, каву тощо); видачу продуктових наборів, придбаних за благодійні внески? Чи потрібно проводити підзвітні кошти через субрахунок 372, чи можна одразу списати на витрати?
    Сьогодні 12:0124
  • Облік тари: чи можна перевести зворотну тару в обліку зі складу запасів до складу необоротних активів?
    На підприємстві є металеві контейнери, які вже не один рік обліковуються на рахунку 204. В цих контейнерах транспортується готова продукція, вони є зворотною тарою, строк їх використання перевищує 1 рік. Чи можна перевести ці контейнери в обліку до складу інвентарної тари (рах. 115) або МНМА (рах.112)? Як це зробити?
    Сьогодні 11:0035
  • Як обліковуються курсові різниці за коштами цільового фінансування?
    Як обліковують курсові різниці (залишок валюти на рахунку) при отриманні цільового валютного фінансування неприбутковою організацією? Як обліковують від’ємну та додатну курсову різницю при закритті звітного періоду? Чи впливають суми курсових різниць на рахунок обліку цільового фінансування, якщо так, то як це відображати у бухобліку? У якій сумі визнавати дохід та в якому рядку Звіту відображати, в який період?
    Сьогодні 10:2512