• Посилання скопійовано

Старі оплачені витрати в обліку підприємця -"загальносистемника"

Підприємець - "загальносистемник", платник ПДВ, у 2016 р. сплатив аванс за оренду за грудень 2017 р. У грудні отримано акт виконих робіт. Чи може підприємець віднести цю суму до витрат за 2017 р.? Як та у якому періоді відносяться суми до витрат у такого підприємця? Коли оплата та акт виконаних робіт відносяться до різних звітніх періодів?

Основою обліку "загальносистемника" є ведення ним Книги обліку доходів і витрат, воно регламентовано Порядком №481. "Загальносистемники" мають право вести книгу у паперовому або електронному вигляді, а записи здійснювати за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід (п. 2 та п. 5 Порядку №481). Зверніть увагу: немає доходу — записи у книзі не здійснюються, навіть якщо витрати цього дня було понесено.

Для визначення доходу застосовується касовий метод. Датою отримання доходу у "загальносистемника" є дата фактичного надходження виручки за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги. "Загальносистемник" нічим не обмежений у формі розрахунків (на відміну від "єдинника", який не може проводити негрошові розрахунки). Щодо витрат, то вони мають бути документально підтверджені. У обліку "загальносистемника" знаходять відображення тільки оплачені витрати. Документальним підтвердженням є платіжні доручення, квитанції, касові ордери, фіскальні чеки та інші документи, що можуть підтвердити факт оплати товарів, робіт, послуг. Якщо "загальносистемник" здійснив бартерні операції або взаємозалік, то при визначенні чистого доходу він може включити до складу витрат вартість відвантаженого товару, робіт, послуг.

Як бачимо, для "загальносистемника" є ряд умов, виконання яких дозволить включити суми до складу витрат: вони обов’язково мають бути оплачені, документально підтверджені та бути пов’язані із доходом. Всі ці умови у даному разі дотримані. Отже, проплачену у грудні 2016 р. суму за оренду у грудні 2017 р. можна включити до складу витрат за підсумками грудня 2017 р. Підтверджують це й податківці в "ЗІР", підкатегорія 104.05 .

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кловська Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік рахунку 704 при розрахунку сільгоспчастки
    При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для платника єдиного податку IV групи враховуються кредитові обороти за визначеним переліком рахунків доходів. Чи слід зменшувати дохід на суму оборотів за дебетом рахунку 704 «Вирахування з доходу» (повернення продукції власного виробництва) при заповненні Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    12.12.202512
  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    12.12.2025202
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202530
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202517
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202522