• Посилання скопійовано

Старі оплачені витрати в обліку підприємця -"загальносистемника"

Підприємець - "загальносистемник", платник ПДВ, у 2016 р. сплатив аванс за оренду за грудень 2017 р. У грудні отримано акт виконих робіт. Чи може підприємець віднести цю суму до витрат за 2017 р.? Як та у якому періоді відносяться суми до витрат у такого підприємця? Коли оплата та акт виконаних робіт відносяться до різних звітніх періодів?

Основою обліку "загальносистемника" є ведення ним Книги обліку доходів і витрат, воно регламентовано Порядком №481. "Загальносистемники" мають право вести книгу у паперовому або електронному вигляді, а записи здійснювати за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід (п. 2 та п. 5 Порядку №481). Зверніть увагу: немає доходу — записи у книзі не здійснюються, навіть якщо витрати цього дня було понесено.

Для визначення доходу застосовується касовий метод. Датою отримання доходу у "загальносистемника" є дата фактичного надходження виручки за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги. "Загальносистемник" нічим не обмежений у формі розрахунків (на відміну від "єдинника", який не може проводити негрошові розрахунки). Щодо витрат, то вони мають бути документально підтверджені. У обліку "загальносистемника" знаходять відображення тільки оплачені витрати. Документальним підтвердженням є платіжні доручення, квитанції, касові ордери, фіскальні чеки та інші документи, що можуть підтвердити факт оплати товарів, робіт, послуг. Якщо "загальносистемник" здійснив бартерні операції або взаємозалік, то при визначенні чистого доходу він може включити до складу витрат вартість відвантаженого товару, робіт, послуг.

Як бачимо, для "загальносистемника" є ряд умов, виконання яких дозволить включити суми до складу витрат: вони обов’язково мають бути оплачені, документально підтверджені та бути пов’язані із доходом. Всі ці умови у даному разі дотримані. Отже, проплачену у грудні 2016 р. суму за оренду у грудні 2017 р. можна включити до складу витрат за підсумками грудня 2017 р. Підтверджують це й податківці в "ЗІР", підкатегорія 104.05 .

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кловська Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4329
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5528
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025223
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025220