• Посилання скопійовано

Списання миючих засобів на підприємстві: як документально оформити?

Яким документом слід оформити списання миючих засобів на підприємстві? Чи встановлені норми списання таких засобів для прибирання території та приміщень продовольчого ринку?

Документальне оформлення

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. При цьому первинними документами є документи, що мають всі обов’язкові реквізити первинних документів:

  • назву документа (форми);
  • дату  складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

На сьогодні для списання запасів затверджено форму акта (№З-2) наказом Держказначейства  №130 від 18.12.2000 р.  Але така форма первинного документа в обов’язковому порядку застосовується бюджетними установами. Всі інші підприємства можуть використовувати цю форму за бажанням, або ж розробити свої. Головне, щоб такі документи мали всі обов’язкові реквізити, що зазначені вище. 

На практиці для цього можна застосовувати акт списання запасів, форму якого можна розробити з урахуванням вищенаведеної інформації.

 

Норми списання

Інструкція №658 зазначає, що територія підприємства повинна міститися в чистоті. Водночас норми використання миючих чи санітарних засобів на прибирання приміщень/територій не встановлено. Отже, підприємство здійснює списання миючих засобів у межах, що встановлюються самостійно в обліковій політиці або в Інструкції з охорони праці.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, коригувань щодо використання миючих засобів в межах норми або поза нею не встановлено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Придбання телефону керівнику неприбуткової організації за рахунок внесків
    Чи є витрати на придбання мобільного телефону для керівника неприбуткової організації за рахунок цільових внесків засновників правомірними, якщо використання телефону безпосередньо пов'язане зі статутною діяльністю?
    30.10.202516
  • Облік вікон у будівництві: яка одиниця виміру?
    Підприємство придбало 44 металопластикових вікна для встановлення у житловому комплексі. Чи допустимо в первинних документах (видатковій накладній) зазначати номенклатуру "металопластикові вікна" та використовувати одиницю виміру "м.кв." замість "штуки" для цілей бухгалтерського та податкового обліку?
    30.10.202530
  • Списання пошкодженого ОЗ та оприбуткування запчастин: як облікувати?
    Як правильно відобразити в бухгалтерському обліку списання пошкодженого ОЗ та оприбуткування запасних частин, отриманих внаслідок розібрання пошкодженого основного засобу (ОЗ)?
    30.10.202593
  • Втрати сировини та пакувальних матеріалів при пакуванні пластівців
    Підприємство займається пакуванням пластівців. В процесі виробництва є втрати сировини та матеріалів (частково за рахунок усушки пластівців, частково – втрати упаковки). Таке перевищення обліковується у калькуляції на виробництво продукції. Чи правильно це? Якщо ні, то як правильно списувати та обліковувати цю перевитрату, щоб мати право на витрати та на податковий кредит з придбання? Яку форму документа використовувати для списання?
    30.10.202519
  • Облік виплати аліментів готівкою з каси: кореспонденція рахунків
    Якими бухгалтерськими проведеннями (кореспонденцією рахунків) оформлюється виплата аліментів співробітнику чи стягувачу готівкою безпосередньо з каси підприємства?
    30.10.202516