• Посилання скопійовано

Нерухомість за кордоном: нюанси бухобліку

Юрособа (платник податку на прибуток, зареєстрована в Україні) планує купити інвестиційну нерухомість за кордоном. Який бухоблік даної операції?

Методологічні засади формування в бухобліку інформації про інвестиційну нерухомість та її розкриття у фінансовій звітності визначає П(С)БО 32.

Інвестиційна нерухомість, це зокрема - власні або орендовані на умовах фінансової оренди будівлі, споруди, які розташовуються на землі, утримувані з метою отримання орендних платежів та/або збільшення власного капіталу, а не для виробництва та постачання товарів, надання послуг, адміністративної мети або продажу в процесі звичайної діяльності. 

У цьому разі на баланс нерухомість зараховують на субрахунок 100 "Iнвестиційна нерухомість". 

Придбана інвестиційна нерухомість зараховується на баланс підприємства за первісною вартістю. Перелік витрат, які відносяться до складової первісної вартості визначено п. 10  П(С)БО 32.

Якщо інвестиційна нерухомість обліковується за первісною вартістю, такий об'єкт підлягає амортизації за нормами (методами), визначеними у п. 26 П(С)БО 7, згідно з п. 36 П(С)БО 32. Амортизаційні відрахування відображають на субрахунку 135 "Знос інвестиційної нерухомості". 

Відповідно до п. 16 П(С)БО 32 підприємство на дату балансу відображає у фінзвітності інвестиційну нерухомість за справедливою вартістю, якщо її можна достовірно визначити, або за первісною вартістю, зменшеною на суму нарахованої амортизації з урахуванням втрат від зменшення корисності та вигод від її відновлення.

Також потрібно пам'ятати про уточнення у п. 18 П(С)БО 32: якщо інвестиційна нерухомість обліковується за первісною вартістю, зменшеною на суму нарахованої амортизації з урахуванням втрат від зменшення корисності та вигід від її відновлення, вона переоцінці не підлягає.

Iнвестиційна нерухомість вводиться в експлуатацію за первинними документами, форми яких затверджено Наказом Мінстату від 29.12.1995 р.№352, зокрема за формою №ОЗ-1 "Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів"

Первісна вартість інвестиційної нерухомості збільшується на суму витрат, пов'язаних з її поліпшенням (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання інвестиційної нерухомості. А витрати, що здійснюються для підтримання інвестиційної нерухомості в робочому стані відображаються у складі витрат звітного періоду. 

Вартість інвестиційної нерухомості в балансі відображається окремою статтею.

Суми нарахованої амортизації щодо об'єктів інвестиційної нерухомості приймають участь у формуванні фінансового результату до оподаткування. Тому, в податковому обліку, відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, ті платники, які визначають об’єкт оподаткування на різниці, повинні врахувати ст. 138 ПКУ (різниць за операціями з інвестиційною нерухомістю, яка оцінюється за справедливою вартістю не має, як це було до 2017 року, пп.141.2.1 ПКУ змінено).

Враховуючи, що нерухомість планується придбавати за кордоном, слід врахувати норми П(С)БО 21, зокрема п. 5, 6.

Сума авансу (попередньої оплати) в іноземній валюті, надана іншим особам у рахунок платежів для придбання немонетарних активів - основних засобів, при включенні до вартості цих активів перераховується у валюту звітності із застосуванням валютного курсу на початок дня дати сплати авансу. 

Операції в іноземній валюті під час первісного визнання відображаються у валюті звітності шляхом перерахунку суми в іноземній валюті із застосуванням валютного курсу на початок дня, дати здійснення операції - дати визнання активів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4320
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5525
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025221
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025217