• Посилання скопійовано

Викрадення основних засобів: як провести в бухобліку?

Викрадено основні засоби первісна вартість яких 5499,99 грн. Сума зносу становить 4697,37 грн. Залишкова вартість - 802, 62 грн. Винні особи відшкодували збитки у розмірі 16500 грн на поточний рахунок підприємства. Які проведення в бухобліку?

Порядок визначення розміру збитків в т.ч. від розкрадання визначається за Порядком визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей від 22.01.1996 р. №116. Відповідно до п. 2 Порядку №116 розмір збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається шляхом проведення незалежної оцінки відповідно до національних стандартів оцінки. Незалежна оцінка майна проводиться згідно Закону про оцінку майна і таку оцінку проводить професійний оцінювач. Згідно з ст. 12 зазначеного закону оцінка майна підтверджується Звітом та Актом оцінки майна.

Відповідно до п. 10 Порядку №116 із сум, стягнутих відповідно до цього Порядку, здійснюється відшкодування збитків, завданих підприємству з урахуванням фактичних витрат підприємства на відновлення пошкоджених або придбання нових матеріальних цінностей та вартості робіт з їх відновлення. Залишок коштів перераховується до державного бюджету.

Враховуючи умови запитання припускаємо, що відшкодування збитків, завданих підприємству з урахуванням фактичних витрат підприємства на відновлення становить 16500 грн. Прийняття рішення про відшкодування шкоди потрібно засвідчити наказом керівника. 

На дату прийняття рішення про відшкодування шкоди сума, що буде відшкодована  відображається за Дт субрахунка 375 "Розрахунки за відшкодуванням завданих збитків з Кт 716 "Відшкодування раніше списаних активів".

Інформація про суми невідшкодованих нестач і втрат зараховується на позабалансовий субрахунок 072 "Невідшкодовані нестачі і втрати від псування цінностей". Списується сума з позабалансового субрахунку після вирішення питання про винуватців з одночасними записами за Дт 375 Кт 716.

Також не слід забувати про складання комісією підприємства актів на списання основних (типова форма №ОЗ-3 "Акт списання основних засобів") і тільки після цього об’єкт списується з балансу в бухобліку.

П/н

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума

1.

Списано амортизацію

13

10

4697,37

2.

Списано залишкову вартість

976

10

802,62

3.

Відображено суму збитку

 

072

16500,00

4.

Прийнято рішення про відшкодування збитку

375

716

16500,00

5.

Списано суму збитку

072

 

16500,00

6.

Отримано відшкодування збитку

311

375

16500,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4317
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5525
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025218
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202551
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025217