• Посилання скопійовано

Ремонт орендованого автомобіля та списання запчастин

Підприємство орендує автомобіль. В договорі оренди немає даних про його вартість. Для здійснення поточного ремонту з метою підтримання автомобіля в робочому стані були замінені запчастини, вартість встановлених запчастин -10000 грн. Як обліковувати такі запчастини?

ЗапитанняПідприємство орендує автомобіль. В договорі оренди немає даних про його вартість. Для здійснення поточного ремонту з метою підтримання автомобіля в робочому стані були замінені запчастини, вартість встановлених запчастин -10000 грн. Як обліковувати такі запчастини: 1) створити окремий об’єкт ОЗ, вартість якого підлягатиме амортизації; 2) оприбуткувати запчастини на субрахунок 207 та відразу списати їх до складу операційних витрат звітного періоду?

Відповідь:

Чинне законодавство не містить заборони щодо ремонту орендованого автомобіля. Навпаки, порядок проведення ремонту орендованого майна прописаний у ст. 776 ЦКУ.  Тож все залежить від умов договору оренди. Орендодавець може прийняти рішення компенсувати орендарю суму витрат на ремонт автомобіля або не компенсувати – знову ж таки, за домовленістю сторін.

Відповідно до п. 8 П(С)БО 14 "Оренда" та п. 21 Методрекомендацій №561:

– витрати на поточний і капітальний ремонт, які не призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, відносяться до складу витрат (аналогічно кореспонденції, наведеній для бухгалтерського обліку витрат на поточний ремонт власного автомобіля). Вибір витратного рахунку в бухобліку буде залежати від того, в якому напрямку використовується автомобіль – Дт 23, 91- 94, 97 Кт 207, 209, 63, 65, 66 тощо;

– витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигод, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів (на субрахунку 153). Для цього створюється об'єкт, який обліковується на субрахунку 117 "Інші необоротні матеріальні активи". Тобто, витрати на проведення поліпшення відображаються: Дт 153 Кт 207, 209, 63, 65, 66 тощо. Далі цей об’єкт вводиться в експлуатацію (Дт 117 Кт 153) і амортизується за прямолінійним або виробничим методом (п. 27 П(С)БО 7 «Основні засоби»). При цьому здійснюється кореспонденція Дт 23, 91-94, 97 Кт 132.

Сума понесених витрат та вартість запчастин, які були використані, не є головним критерієм для віднесення цих витрат саме до поліпшення об’єкту. Головне – чи виконується при цьому умова збільшення майбутніх економічних вигід від цього об’єкта, чи такі витрати були понесені у зв’язку із підтриманням об’єкта у робочому стані або відновленням його до стану, у якому він був взятий в оренду. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    Сьогодні 16:254
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202532
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025247
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025957