• Посилання скопійовано

Ремонт орендованого автомобіля та списання запчастин

Підприємство орендує автомобіль. В договорі оренди немає даних про його вартість. Для здійснення поточного ремонту з метою підтримання автомобіля в робочому стані були замінені запчастини, вартість встановлених запчастин -10000 грн. Як обліковувати такі запчастини?

ЗапитанняПідприємство орендує автомобіль. В договорі оренди немає даних про його вартість. Для здійснення поточного ремонту з метою підтримання автомобіля в робочому стані були замінені запчастини, вартість встановлених запчастин -10000 грн. Як обліковувати такі запчастини: 1) створити окремий об’єкт ОЗ, вартість якого підлягатиме амортизації; 2) оприбуткувати запчастини на субрахунок 207 та відразу списати їх до складу операційних витрат звітного періоду?

Відповідь:

Чинне законодавство не містить заборони щодо ремонту орендованого автомобіля. Навпаки, порядок проведення ремонту орендованого майна прописаний у ст. 776 ЦКУ.  Тож все залежить від умов договору оренди. Орендодавець може прийняти рішення компенсувати орендарю суму витрат на ремонт автомобіля або не компенсувати – знову ж таки, за домовленістю сторін.

Відповідно до п. 8 П(С)БО 14 "Оренда" та п. 21 Методрекомендацій №561:

– витрати на поточний і капітальний ремонт, які не призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, відносяться до складу витрат (аналогічно кореспонденції, наведеній для бухгалтерського обліку витрат на поточний ремонт власного автомобіля). Вибір витратного рахунку в бухобліку буде залежати від того, в якому напрямку використовується автомобіль – Дт 23, 91- 94, 97 Кт 207, 209, 63, 65, 66 тощо;

– витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигод, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів (на субрахунку 153). Для цього створюється об'єкт, який обліковується на субрахунку 117 "Інші необоротні матеріальні активи". Тобто, витрати на проведення поліпшення відображаються: Дт 153 Кт 207, 209, 63, 65, 66 тощо. Далі цей об’єкт вводиться в експлуатацію (Дт 117 Кт 153) і амортизується за прямолінійним або виробничим методом (п. 27 П(С)БО 7 «Основні засоби»). При цьому здійснюється кореспонденція Дт 23, 91-94, 97 Кт 132.

Сума понесених витрат та вартість запчастин, які були використані, не є головним критерієм для віднесення цих витрат саме до поліпшення об’єкту. Головне – чи виконується при цьому умова збільшення майбутніх економічних вигід від цього об’єкта, чи такі витрати були понесені у зв’язку із підтриманням об’єкта у робочому стані або відновленням його до стану, у якому він був взятий в оренду. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік пального при продажу автомобіля
    Як документально оформити та відобразити в бухобліку залишки пального, що знаходяться в паливному баку автомобіля, який реалізується?
    Сьогодні 12:1212
  • Куди в бухобліку віднести витрати на демонтаж старих будівель?
    Підприємство вирішило знести складські приміщення, які раніше здавались в оренду, і побудувати на їх місці торгове приміщення. Демонтаж та будівництво здійснює підрядна організація. На який рахунок бухобліку відносити витрати на демонтаж, а також поточні витрати: зарплата сторожів (охороняють будівельний майданчик), зарплата директора, електроенергія, вода (використовуються на будівельному майданчику), податки на землю, нерухомість? Іншої діяльності підприємство не здійснює
    Сьогодні 10:1043
  • Облік заборгованості за договором поруки
    Підприємство-поручитель, чиє майно було реалізовано для погашення боргу іншої компанії, обліковує дебіторську заборгованість первісного боржника. Яким документом оформити право вимоги? Чи можна створити резерв сумнівних боргів, якщо відкрито провадження про банкрутство первісного боржника? Як відобразити таку заборгованість у декларації з податку на прибуток, якщо не застосовуються податкові різниці?
    29.09.202524
  • Чи обов’язково визначати ліквідаційну вартість основних засобів?
    Чи є обов'язковим визначення ліквідаційної вартості основних засобів під час їх введення в експлуатацію відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку?
    29.09.2025122
  • Бухгалтерський облік витрат на усунення недоліків робіт
    Підприємство-підрядник усуває недоліки в раніше виконаних роботах з монтажу вентиляції за власний кошт згідно з умовами договору. Як документально оформити такі роботи та на якому бухгалтерському рахунку правильно відобразити понесені витрати, що пов'язані з гарантійним ремонтом?
    29.09.202546