• Посилання скопійовано

Оформляем амортизацию расходов на приобретение МНМА

В ноябре приобретены (без НДС) принтер за 2833,33 грн и факс за 2406,30 грн, в декабре (без НДС) – материнская плата за 1244,12 грн, компютерная мышь за 218,75 грн и ноутбук за 5737,33 грн. После внесения изменений в приказ об учетной политике можно ли эти приобретения отнести к МНМА и списать в текущем году? Как это оформить документально?

Для составления документов можна использовать примеры, которые отражались в других материалах «Дебета-Кредита», даже давних. Например, здесь >>>

Ведь типовой формы такого приказа не существует, а правила его составления остаются одинаковыми вот уже много лет – меняются лишь нормы таких приказов. 

В бухгалтерском учете ПСБУ не установлен стоимостной критерий признания материального необоротного актива основным средством или МНМА – этот критерий (стоимость) устанавливает предприятие самостоятельно. 

Например, если в вашем приказе об учетной политике стоимостным критерием будет указана стоимость в 10000 грн, то все необоротные материальные активы, первоначальная стоимость которых будет ниже, автоматически будут признаны в бухучете МНМА. 

Амортизация расходов на приобретение МНМА осуществляется согласно п. 27 ПСБУ 7:  либо в размере 50% первоначальной стоимости при вводе в эксплуатацию и в размере 50% при списании, либо в размере 100% первоначальной стоимости сразу при вводе в эксплуатацию – в зависимости от того, какой из этих методов амортизации МНМА будет указан в приказе об учетной политике.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • ТОВ придбало генератор: як обліковувати витрати, списувати пальне та чи потрібна ліцензія?
    ТОВ придбало генератор. Як відобразити в обліку витрати на транспортування, монтаж генератора та списання пального? Чи потрібна ліцензія на зберігання? Чи є вимоги до місяця зберігання?
    Сьогодні 07:104
  • Оформлення та облік дарування сертифікатів акції "Чорна п’ятниця"
    Як підприємству оформити та відобразити в бухобліку дарування покупцям сертифікатів номіналом 50-1000 грн у "Чорну п’ятницю"? Чи потрібно включати ці операції до додатку 4ДФ та отримувати паспортні дані та ІПН покупців для звітності?
    25.11.20259
  • Облік витрат на будівництво нерухомості для юрособи
    Як Підприємству "А", що є власником 100% корпоративних прав Підприємства "Б" і планує будівництво заводу на орендованій Підприємством "Б" землі, правильно відображати витрати на рахунках бухобліку: накопичувати на рахунку 15 і після введення в експлуатацію переводити на рахунок 103 з подальшим списанням через амортизацію? Чи допускаються альтернативні облікові підходи?
    25.11.202524
  • Період розрахунку валютних курсових різниць
    За який період здійснюється перерахунок валютних курсових різниць у бухгалтерському обліку: за квартал чи за місяць?
    25.11.202547
  • Дооцінка повністю замортизованих основних засобів: облік та оподаткування
    ТОВ має на балансі повністю замортизовані ОЗ (субрахунки 104, 106, 109) та МНМА (субрахунок 112), термін корисного використання яких вичерпано. За результатами інвентаризації встановлено, що ці об'єкти придатні для подальшого використання, у зв'язку з чим буде проведено їх переоцінку. Чи потрібно проводити оцінку? Як документально оформити та відобразити в обліку цю операцію? Які податкові наслідки виникають?
    25.11.2025271