• Посилання скопійовано

Предприятия самостоятельно решают вопрос о дате списания каких-либо товарно-материальных ценностей

У предприятия-плательщика единого налога 4 группы (5%) есть ноутбук,купленый 6 лет назад, который полностью аммотризирован, остаточная стоимость равна 0. Можно ли его списать на основании того, что устарело програмное обеспечение?

Вопрос: У предприятия-плательщика единого налога 4 группы (5%) есть ноутбук,купленый 6 лет назад, который полностью аммотризирован, остаточная стоимость равна 0. Можно ли его списать на основании того, что устарело програмное обеспечение, которое на нём есть и сам ноутбук тоже и на основании каких документов. Нужно ли сообщать о таком списании куда-нибудь, обязано ли предприятие его продавать или сдавать на запчати куда-то?

Ответ: Предприятие, которое не находится в государственной или коммунальной собственности, распоряжается своими активами самостоятельно (если иное не указано в его учредительных документах). Поэтому, как правило, предприятия самостоятельно решают вопрос о дате списания каких-либо ТМЦ с баланса на том основании, что, по мнению предприятия, такие ТМЦ перестали соответствовать определению активов. Если предприятие не составляет отчетность по международным стандартам учета, то ему нужно использовать определение активов, приведенное в п. 3 НП(С)БУ 1:  

активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому.


 

Если предприятие считает, что применение какого-либо ресурса (в данном случае - ноутбука) не приведет больше к получению экономических выгод в будущем, оно списывает такой ресурс баланса. Если этот ноутбук числился как ОС, то оформить такое списание нужно актом по форме №ОЗ-3 (утвержденной приказом Минюста Украины от 29.12.1995 г. №352). Такое списание не отражается как продажа – в налоговом учете плательщика единого налога оно вообще не отражается, и поскольку предприятие не является плательщиком НДС,  то не возникает и налоговое обязательство по НДС. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202559
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202529
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202533