Запитання: 1. На ремонт навантажувача нам дають акт, де зазначають наступне:
- ремонт стартера-300 грн,
- виїзд сервісної бригади-200 грн. ВСЬОГО-500ГРН.
Як правильно відображати виїзд сервісної бригади - 200 грн у складі поточних витрат місяця, чи включати до ремонтного фонду?
2. ТОВ від СПД отримали ІНМА ( контролер для автомобілів), вартістю - 1800 грн у лютому 2014 року, і їх використовуємо. Даний підприємець перебував у Криму. Товар ми отримали, а документи на нього так і не надійшли. Телефон і ел.почта не відповідають, зв'язку з ним не маємо. Чи можемо дані контролери поставити на облік і яким чином ? Чи будуть валові витрати?
Відповідь: Щодо першого запитання, не зрозуміло, що мається на увазі під ремонтним фондом. На нашу думку, такі витрати повинні відображатися наступним чином.
Витрати на ремонт – це не тільки витрати в сумі оплати безпосередньо ремонтних робіт, а і витрати на придбання витрачених матеріалів, амортизація ОЗ, задіяних в ремонті, вартість електроенергії, та і інші витрати, безпосередньо пов’язані із таким ремонтом. Якщо договором із стороннім виконавцем було обумовлено, що ви маєте оплатити вартість ремонту та виїзду бригади і ці витрати розбиті окремо за прайсом, але закриваються вони одним актом на проведення ремонту, на нашу думку, сума такого акту (500 грн.) – це сума, яка цілком має потрапити на витрати з ремонту.
А вже як буде відображено такі витрати з ремонту в обліку, залежить від того, який це ремонт (поточний чи капітальний, а може і модернізація, поліпшення тощо), який у підприємства 10-% ліміт витрат на ремонт, які можна віднести за ст. 146 ПКУ до податкових витрат, а не капіталізувати, і звісно, від того, про який облік йдеться – бухгалтерський чи податковий. Тобто, такі витрати відображаються як витрати на ремонт за загальновстановленими правилами.
Щодо другого запитання, зазначимо таке. Оскільки підприємство не має документів про придбання активу, використовує його у власній господарській діяльності, а його господар не звертається по його повернення або про оплату, фактично йдеться про безоплатне отримання активу. Але і для визнання безоплатного отримання активу у підприємства мають бути документи, які підтверджують таку господарську операцію – факт прийому-передачі і особу, яка його передала. Але підприємство не має і цього. Тому, на нашу думку, йдеться вже не про безоплатно отримані активи, а про надлишки, які, до речі, мають бути виявлені за наслідками річної інвентаризації за 2014 рік.
За відомостями інвентаризації та рішенням інвентаризаційної комісії відбувається оприбуткування такого активу за його справедливою вартістю (яка визначається такою комісією). Як в бухгалтерському, так і в податковому обліку при цьому має бути визнано дохід (пп. 135.5.4, 137.10 ПКУ). Зокрема, якщо такі контролери у бухгалтерському обліку ці контролери буде визначено ОЗ, то, згідно із Методичними рекомендаціями, затвердженими наказом Мінфіну України від 30.09.2003 р. №561, оприбуткування таких ОЗ здійснюватиметься за проведенням: Дт 10 „Основні засоби” Кт 746 „Інші доходи від звичайної діяльності”.