• Посилання скопійовано

Облік та оподаткування при ліквідації ОЗ резидентом Дія. Сіті

ТОВ є резидентом Дія. Сіті. Має на балансі об’єкт ОЗ (аудіокімната в орендованому офісі, віднесена до групи 3 ОЗ, як будинки і споруди, із строком 10 років), який планується ліквідувати (розібрати аудіокімнати) і оприбуткувати отримані матеріали. Як відображати в бухобліку? Як ця операція вплине на оподаткування?

Бухгалтерський облік

Детально про бухгалтерський облік ліквідації ОЗ та оприбуткування отриманих матеріалів ми розглядали, приміром, тут. Бухгалтерські проведення:

  • Дт 131 Кт 10 – списано ОЗ, в розмірі нарахованої амортизації;
  • Дт 976 Кт 10 – в розмірі залишкової вартості;
  • Дт 976 Кт 661, 651 тощо – понесено витрати на ліквідацію ОЗ;
  • Дт 20 Кт 746 – оприбутковано матеріали від ліквідації.

Запаси оприбутковуються за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена на підставі вартості подібних запасів у разі наявності їх на балансі підприємства, з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації (пп. 2.12 Методрекомендацій №2).

Чиста вартість реалізації запасів – очікувана ціна реалізації запасів в умовах звичайної діяльності за мінусом очікуваних витрат на завершення їх виробництва та реалізацію (пп. 4 НП(С)БО 9).

 

Оподаткування для резидента Дія. Сіті на особливих умовах

Об’єкт та база оподаткування резидентів Дія. Сіті на особливих умовах наведені, відповідно, в пп. 141.9-1.2 та пп. 135.2 ПКУ. Операції ліквідації ОЗ, оприбуткування матеріалів там не значаться.

Тож такі операції не впливають на оподаткування резидента Дія. Сіті на особливих умовах.

 

Оподаткування для резидента Дія. Сіті платника податку на прибуток за звичайними правилами

Витрати з ліквідації ОЗ, які списані на субрахунок 976, зменшуватимуть фінрезультат до оподаткування, а оприбутковані матеріалі, віднесені до складу доходу на субрахунок 746, збільшуватимуть такий фінрезультат. 

Якщо ТОВ коригуватиме фінрезультат до оподаткування на податкові різниці, то слід буде застосовувати «амортизаційну» різницю за ст. 138 ПКУ:

  • на залишкову вартість за даними бухгалтерського обліку фінрезультат до оподаткування збільшується;
  • на залишкову вартість, розраховану за податковими правилами, фінрезультат до оподаткування зменшується.

 

Щодо аудіокімнати в орендованому офісі

За умовами запитання, облаштована в орендованому офісі аудіокімната віднесена до групи 3 (субрахунок 103) ОЗ «Будинки та споруди». На наш погляд, це помилка, адже подібне обладнання не є будинками і не є спорудами.

Як правило, зазначене обладнання обліковується на субрахунку 104 «Машини та обладнання». Тому, на наш погляд, ТОВ потрібно виправити зазначену помилку і відобразити обладнання аудіокімнати на субрахунку 104, з відповідним переглядом строку амортизації. Перегляд строку амортизації потягне за собою й зміну суми амортизації, нарахованої у 2021 – 2024 рр., а також вплине на вартість ОЗ, яке буде списуватись після завершення оренди.

Втім, якщо підприємство визначить у наказі на введення в експлуатацію обладнання той самий строк 10 років, то перераховувати амортизацію не потрібно буде.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як коригувати резерв сумнівних боргів, якщо покупець розрахувався?
    У грудні 2024 р. підприємство створило резерв сумнівних боргів: Дт 944-Кт 38 на суму Дт заборгованості контрагента 50 тис.грн і збільшило фінрезультат до оподаткування на суму створеного резерву - 50 тис.грн. Дебіторську заборгованість контрагента з балансу списано не було у зв'язку з обіцянкою контрагента сплатити борг. У вересні 2025 р. контрагент сплатив на рахунок підприємства суму боргу - 50 тис.грн. Які проведення у бухобліку слід зробити, щоб списати погашену контрагентом заборгованість та щоб списати нарахований резерв сумнівних боргів? Як відобразити це у податковому обліку?
    Сьогодні 12:0831
  • Імпорт запчастини для гарантійної заміни: що в обліку?
    Підприємство отримало від нерезидента на умовах гарантійної заміни запчастину для ремонту основного засобу. Незважаючи на відсутність оплати нерезиденту, були сплачені ПДВ і митні платежі. Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку цю операцію, а також сплачені імпортні платежі?
    Сьогодні 10:1221
  • Будівельний вагончик і посуд - це не благо, а витрати: особливості обліку та оподаткування
    Працівники підприємства у відрядженні працюють на віддаленому майданчику. Вони живуть у будівельному вагончику і підприємство забезпечує їх всім необхідним: постільною білизною, плитками, ковдрами, посудом тощо. Як обліковуються ці предмети? Що з ПДВ?
    17.09.202532
  • Використання форм списання ОЗ у 2025 році
    Яку форму акта списання основних засобів, затверджену наказом Мінфіну №818, чи форму №ОЗ-3 наказу Мінстату №352, слід використовувати при списанні ОЗ? Чи можна застосовувати форму №ОЗ-3, враховуючи, що наказ №352 втратив чинність?
    17.09.2025790
  • Оформлення основного засобу та амортизації для ФОП на загальній системі оподаткування
    Який порядок документального оформлення придбання основного засобу ФОПом на загальній системі оподаткування? Які документи необхідні для введення в експлуатацію та як розраховується амортизація для включення її у витрати?
    16.09.202537