• Посилання скопійовано

Облік та оподаткування при ліквідації ОЗ резидентом Дія. Сіті

ТОВ є резидентом Дія. Сіті. Має на балансі об’єкт ОЗ (аудіокімната в орендованому офісі, віднесена до групи 3 ОЗ, як будинки і споруди, із строком 10 років), який планується ліквідувати (розібрати аудіокімнати) і оприбуткувати отримані матеріали. Як відображати в бухобліку? Як ця операція вплине на оподаткування?

Бухгалтерський облік

Детально про бухгалтерський облік ліквідації ОЗ та оприбуткування отриманих матеріалів ми розглядали, приміром, тут. Бухгалтерські проведення:

  • Дт 131 Кт 10 – списано ОЗ, в розмірі нарахованої амортизації;
  • Дт 976 Кт 10 – в розмірі залишкової вартості;
  • Дт 976 Кт 661, 651 тощо – понесено витрати на ліквідацію ОЗ;
  • Дт 20 Кт 746 – оприбутковано матеріали від ліквідації.

Запаси оприбутковуються за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена на підставі вартості подібних запасів у разі наявності їх на балансі підприємства, з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації (пп. 2.12 Методрекомендацій №2).

Чиста вартість реалізації запасів – очікувана ціна реалізації запасів в умовах звичайної діяльності за мінусом очікуваних витрат на завершення їх виробництва та реалізацію (пп. 4 НП(С)БО 9).

 

Оподаткування для резидента Дія. Сіті на особливих умовах

Об’єкт та база оподаткування резидентів Дія. Сіті на особливих умовах наведені, відповідно, в пп. 141.9-1.2 та пп. 135.2 ПКУ. Операції ліквідації ОЗ, оприбуткування матеріалів там не значаться.

Тож такі операції не впливають на оподаткування резидента Дія. Сіті на особливих умовах.

 

Оподаткування для резидента Дія. Сіті платника податку на прибуток за звичайними правилами

Витрати з ліквідації ОЗ, які списані на субрахунок 976, зменшуватимуть фінрезультат до оподаткування, а оприбутковані матеріалі, віднесені до складу доходу на субрахунок 746, збільшуватимуть такий фінрезультат. 

Якщо ТОВ коригуватиме фінрезультат до оподаткування на податкові різниці, то слід буде застосовувати «амортизаційну» різницю за ст. 138 ПКУ:

  • на залишкову вартість за даними бухгалтерського обліку фінрезультат до оподаткування збільшується;
  • на залишкову вартість, розраховану за податковими правилами, фінрезультат до оподаткування зменшується.

 

Щодо аудіокімнати в орендованому офісі

За умовами запитання, облаштована в орендованому офісі аудіокімната віднесена до групи 3 (субрахунок 103) ОЗ «Будинки та споруди». На наш погляд, це помилка, адже подібне обладнання не є будинками і не є спорудами.

Як правило, зазначене обладнання обліковується на субрахунку 104 «Машини та обладнання». Тому, на наш погляд, ТОВ потрібно виправити зазначену помилку і відобразити обладнання аудіокімнати на субрахунку 104, з відповідним переглядом строку амортизації. Перегляд строку амортизації потягне за собою й зміну суми амортизації, нарахованої у 2021 – 2024 рр., а також вплине на вартість ОЗ, яке буде списуватись після завершення оренди.

Втім, якщо підприємство визначить у наказі на введення в експлуатацію обладнання той самий строк 10 років, то перераховувати амортизацію не потрібно буде.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202541
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202524
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202518
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532