• Посилання скопійовано

Облік та оподаткування при ліквідації ОЗ резидентом Дія. Сіті

ТОВ є резидентом Дія. Сіті. Має на балансі об’єкт ОЗ (аудіокімната в орендованому офісі, віднесена до групи 3 ОЗ, як будинки і споруди, із строком 10 років), який планується ліквідувати (розібрати аудіокімнати) і оприбуткувати отримані матеріали. Як відображати в бухобліку? Як ця операція вплине на оподаткування?

Бухгалтерський облік

Детально про бухгалтерський облік ліквідації ОЗ та оприбуткування отриманих матеріалів ми розглядали, приміром, тут. Бухгалтерські проведення:

  • Дт 131 Кт 10 – списано ОЗ, в розмірі нарахованої амортизації;
  • Дт 976 Кт 10 – в розмірі залишкової вартості;
  • Дт 976 Кт 661, 651 тощо – понесено витрати на ліквідацію ОЗ;
  • Дт 20 Кт 746 – оприбутковано матеріали від ліквідації.

Запаси оприбутковуються за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена на підставі вартості подібних запасів у разі наявності їх на балансі підприємства, з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації (пп. 2.12 Методрекомендацій №2).

Чиста вартість реалізації запасів – очікувана ціна реалізації запасів в умовах звичайної діяльності за мінусом очікуваних витрат на завершення їх виробництва та реалізацію (пп. 4 НП(С)БО 9).

 

Оподаткування для резидента Дія. Сіті на особливих умовах

Об’єкт та база оподаткування резидентів Дія. Сіті на особливих умовах наведені, відповідно, в пп. 141.9-1.2 та пп. 135.2 ПКУ. Операції ліквідації ОЗ, оприбуткування матеріалів там не значаться.

Тож такі операції не впливають на оподаткування резидента Дія. Сіті на особливих умовах.

 

Оподаткування для резидента Дія. Сіті платника податку на прибуток за звичайними правилами

Витрати з ліквідації ОЗ, які списані на субрахунок 976, зменшуватимуть фінрезультат до оподаткування, а оприбутковані матеріалі, віднесені до складу доходу на субрахунок 746, збільшуватимуть такий фінрезультат. 

Якщо ТОВ коригуватиме фінрезультат до оподаткування на податкові різниці, то слід буде застосовувати «амортизаційну» різницю за ст. 138 ПКУ:

  • на залишкову вартість за даними бухгалтерського обліку фінрезультат до оподаткування збільшується;
  • на залишкову вартість, розраховану за податковими правилами, фінрезультат до оподаткування зменшується.

 

Щодо аудіокімнати в орендованому офісі

За умовами запитання, облаштована в орендованому офісі аудіокімната віднесена до групи 3 (субрахунок 103) ОЗ «Будинки та споруди». На наш погляд, це помилка, адже подібне обладнання не є будинками і не є спорудами.

Як правило, зазначене обладнання обліковується на субрахунку 104 «Машини та обладнання». Тому, на наш погляд, ТОВ потрібно виправити зазначену помилку і відобразити обладнання аудіокімнати на субрахунку 104, з відповідним переглядом строку амортизації. Перегляд строку амортизації потягне за собою й зміну суми амортизації, нарахованої у 2021 – 2024 рр., а також вплине на вартість ОЗ, яке буде списуватись після завершення оренди.

Втім, якщо підприємство визначить у наказі на введення в експлуатацію обладнання той самий строк 10 років, то перераховувати амортизацію не потрібно буде.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Військовий облік та повідомлення в ТЦК про особу за ЦПД
    Планується укласти договір надання послуг з фізособою, чоловіком призовного віку. Чи потрібно подавати інформацію про таку фізособу в ТЦК та СП? Чи потрібно вести військовий облік за цією особою? При укладенні договору, які документи потрібно надати цій особі?
    04.09.202445
  • Облік бібліотечних фондів в кав’ярні
    Підприємство придбало книги для розміщення у кав’ярні для безоплатного користування клієнтами. Останні можуть взяти почитати і повернути на місце. Але наявність книг не відслідковують. Тож клієнти можуть і не повернути книги. Як обліковувати такі книги?
    02.09.202421
  • Які є варіанти облікової політики щодо валютних операцій?
    Наказ про облікову політику виданий ще 2016 року, на той час не було на підприємстві валютних операцій. Зараз є орендарі, які сплачують за оренду приміщень у валюті на валютний рахунок у банку. Орендні платежі нараховуються на останню дату поточного місяця за курсом НБУ, на рахунку валюта зберігається деякий час, є продаж валюти за комерційним курсом банку. Чи потрібно робити додаток до наказу про облікову політику?
    30.08.2024386
  • Податковий облік ОЗ при перегляді строку використання ОЗ
    У разі перегляду термінів корисного використання ОЗ (ноутбуків) з 3 до 2 років та відповідного перерахунку амортизації, як такий перерахунок відобразиться в податковому обліку для компанії-"малодохідника" та у разі, якщо компанія перевищить ліміт 40 млн грн? Чи враховується сума коригування амортизації в розрахунку податку на прибуток? В разі списання ОЗ яка база для нарахування ПДВ – нова чи скоригована залишкова вартість?
    26.08.202459
  • ТОВ отримало сертифікат на монтаж техніки: як відобразити в обліку?
    В одному із гіпермаркетів (ТОВ 1) покупець (ТОВ 2 - платник ПДВ), придбав кондиціонер та сертифікат на його монтаж іншою особою - ФОП. Вартість сертифікату значна і відповідає 1/3 вартості товару. Дані позиції зазначено окремо у видатковій накладній. Як відобразити дану операцію в обліку? Хто складає документи на виконання монтажних робіт?
    21.08.202432