• Посилання скопійовано

Расходы на приобретение товара в инвалюте фиксируются в учете по курсу на дату первого события

Предприятие-импортер, товар был куплен без предоплаты по курсу 8,8 за 1$. Подошло время оплаты. Валюту купили по 11,95 за 1$. Как учесть в бухгалтерском и налоговом учете такую разницу?

Когда предприятие получает товар от поставщика-нерезидента с оплатой в иностранной валюте, то расходы на приобретение такого товара как в бухгалтерском, так и в налоговом учете фиксируются по курсу на дату первого события – оприходования товара. 

Но при этом возникает монетарная статья баланса – задолженность перед поставщиком, выраженная в иностранной валюте. Такая задолженность подлежит пересчету в гривну по дате трех событий: дате возникновения, дате погашения и дате балансов – всех последних чисел кварталов, в течение которых такая задолженность сохраняется.


 

Разница, которая при этом возникает, имеет название «курсовая разница». Она может быть положительной, если изменение курса увеличило активы предприятия или уменьшило гривневый эквивалент его кредиторской задолженности; или отрицательной – если активы из-за падения курса подешевели, или наоборот, если кредиторская задолженность за счет роста курса валюты увеличилась.

В вашем случае кредиторская задолженность на момент ее погашения увеличилась за счет роста курса валюты. Следовательно разница (расчет показываем без учета возможных пересчетов на конец квартала, поскольку не указано, когда возникла кредиторская задолженность и с какой периодичностью подавалась декларация по налогу на прибыль) равна  (11,95 – 8,8) х количество валюты, которая уплачивается кредитору,  и должна отразиться: 

- в бухгалтерском учете по дебету субсчета 945  "Витрати від операційної курсової різниці";

- в налоговом учете в составе прочих операционных расходов (согласно п. «а» пп. 138.10.4 НКУ). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202550
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202553
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202540
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025262
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202558