• Посилання скопійовано

Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?

Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?

Відповідно до пп. 9 НП(С)БО 9, первісна вартість імпортованого товару включає:

  • суму, яка була сплачена продавцю;
  • мито та оплата різних митних формальностей, яку здійснив імпортер (сам чи через брокера); 
  • вартість послуг митного брокера;
  • витрати на зберігання товарів на митних складах;
  • страхування товару;
  • суми сплаченого ПДВ, якщо вони не відшкодовуються. Наприклад, сплачений ПДВ у імпортера, який неплатник ПДВ;
  • транспортно-заготівельні витрати ;
  • інші витрати, які безпосередньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. До таких витрат, зокрема, належать прямі матеріальні витрати, прямі витрати на оплату праці, інші прямі витрати підприємства на доопрацювання і підвищення якісно технічних характеристик запасів.

Не входять до первісної вартості:

  • курсові різниці за розрахунками;
  • комісійні посередникам (окрім митного брокера);
  • витрати на придбання та обмін валюти;
  • суми ПДВ, якщо вони включаються до податкового кредиту з ПДВ, тобто відшкодовуються імпортеру.

Отже, із перерахованого в запитанні до собівартості придбаного товару однозначно включається вартість його транспортування.  Всі інші витрати слід віднести до інших витрат періоду.

Так, винагорода за надані комісіонером послуги комітент має відносити до інших витрат операційної діяльності (Дт 949 - Кт 631) на основі акта про надані послуги.

Комісія банку  відноситься до адміністративних витрат 92 рахунок (пп. 18 П(С)БО 16).

Що стосується витрат на висновок експертизи, дозвіл на імпорт та на доставку документів за кордон, то тут все залежить в того, чи пов’язані ці витрати виключно із цією партією товару, чи взагалі з господарською діяльністю підприємства.   Якщо ці витрати пов’язані виключно із цією партією товару, що імпортується, то вони відносяться до його собівартості (первісної вартості). Якщо ж ні – тоді до інших витрат.

Висновки: Перелік витрат, що відносяться до первісної вартості придбаних товарів наведено у п. 9 НП(С)БО 9 «Запаси». Зокрема, це транспортні витрати, інші витрати безпосередньо пов’язані із придбанням (увезенням) такого товару. Комісійні та банківські послуги до первісної вартості товарів не включаються.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202515
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.202538
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202514
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025225
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 751