• Посилання скопійовано

Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?

Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?

Відповідно до пп. 9 НП(С)БО 9, первісна вартість імпортованого товару включає:

  • суму, яка була сплачена продавцю;
  • мито та оплата різних митних формальностей, яку здійснив імпортер (сам чи через брокера); 
  • вартість послуг митного брокера;
  • витрати на зберігання товарів на митних складах;
  • страхування товару;
  • суми сплаченого ПДВ, якщо вони не відшкодовуються. Наприклад, сплачений ПДВ у імпортера, який неплатник ПДВ;
  • транспортно-заготівельні витрати ;
  • інші витрати, які безпосередньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. До таких витрат, зокрема, належать прямі матеріальні витрати, прямі витрати на оплату праці, інші прямі витрати підприємства на доопрацювання і підвищення якісно технічних характеристик запасів.

Не входять до первісної вартості:

  • курсові різниці за розрахунками;
  • комісійні посередникам (окрім митного брокера);
  • витрати на придбання та обмін валюти;
  • суми ПДВ, якщо вони включаються до податкового кредиту з ПДВ, тобто відшкодовуються імпортеру.

Отже, із перерахованого в запитанні до собівартості придбаного товару однозначно включається вартість його транспортування.  Всі інші витрати слід віднести до інших витрат періоду.

Так, винагорода за надані комісіонером послуги комітент має відносити до інших витрат операційної діяльності (Дт 949 - Кт 631) на основі акта про надані послуги.

Комісія банку  відноситься до адміністративних витрат 92 рахунок (пп. 18 П(С)БО 16).

Що стосується витрат на висновок експертизи, дозвіл на імпорт та на доставку документів за кордон, то тут все залежить в того, чи пов’язані ці витрати виключно із цією партією товару, чи взагалі з господарською діяльністю підприємства.   Якщо ці витрати пов’язані виключно із цією партією товару, що імпортується, то вони відносяться до його собівартості (первісної вартості). Якщо ж ні – тоді до інших витрат.

Висновки: Перелік витрат, що відносяться до первісної вартості придбаних товарів наведено у п. 9 НП(С)БО 9 «Запаси». Зокрема, це транспортні витрати, інші витрати безпосередньо пов’язані із придбанням (увезенням) такого товару. Комісійні та банківські послуги до первісної вартості товарів не включаються.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202540
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202521
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202517
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532